• knådden

snälla hjälp mig tredgarsfeber med utslag???

HEJSAN
    jag tror att min son fått tredagars feber....nu har han fått utslag och vad jag hört så ska de inte ha besvär utav det...men min son gråter och gnäller mest hela tiden å är jätte trött....

jag är så orolig....

Ska tillägga att jag var till bvc igår å dom tittade å sa att det var tredagars utslag....men vad vet jag.....de ska ju faktiskt inte "göra ont"

• Svar på tråden snälla hjälp mig tredgarsfeber med utslag???
  • Rebeccaiystad

har aldrig hört att barn kan få utslag vid tre dagars feber har en kompis vars dotter fick utslag som poppade upp hela tiden till slut var hon helt rödprickig och det visade sig vara ett virus kolla med läkare tycker jag..lycka till

• iao

han kanske bara är trött av febern o inte riktigt har återhämtat sig? dottern har också haft tre dagarsfeber, hon var gnällig i en vecka... utslagen är inte farliga.

• vinterpinglan

Kan du inte ge honom lite flytande Alvedon?? De brukar bli gnälliga och gråta bara av att ha feber. Då kanske han får lite ro och kan sova eller vila.

♥♥♥ Kevin o Liam - mammas guldklimpar ♥♥♥
  • iao

utslagen brukar komma när febern slutar...

• knådden

han har ej feber längre...bara utslagen....mest i ansiktet å på ryggen.....

• vinterpinglan

Ja men har han ont av utslagen kan du ge honom Alvedon.  Annars ring o tala med dem på BVC och tala om att han har ONT av sina utslag. De kanske kan ge dig ett annat råd då. Lycka till och hoppas lill killen kryar på sig.

• Yessi79

Vår dotter hade 3 dagars feber förra helgen. Hon var väldigt kinkig men då pga febern. Utslagen kom efter att febern lagt sig på 4:e dagen. Barnen får inga besvär av utslagen. I så fall är det febern som är jobbig. Ge lite alvedon och försök få i lite vatten i lillkillen. Barn behöver mycker vätska när de har feber (så länge).

• solrosenfyra

Har läst att vid 3 dagasfeber får man inte utslag i ansiktet.Kanske är nåt annat, har också en febrig son men verkar bättre idag lite prickar har han också vet inte vad det är. Men igår när vi va hos doktorn va han röd i halsen.

• knådden

tack för svaren ja ni kanske har rätt han kanske bara är trött å gnällig efter den höga febern och att utslagen inte alls stör honom...det är så jobbig när han mår dåligt...dsessutom fyller han 1 idag.....

• Yessi79

3-dagarsfeber

Symptom: Hög feber i 3 dagar och därefter ljusröda utslag över hela kroppen när febern försvinner. Drabbar oftast barn under 3 år.

Behandling: Klä av barnet, så att det inte blir för varmt, och kom ihåg att ge det mycket vätska, så att det inte får vätskebrist eller till och med blir intorkat och kanske måste läggas in på sjukhus.

Smittorisk: Hela sjukdomsperioden och 2-3 dagar efter. Undvik kontakt med andra barn under 3 års ålder i denna period. Inkubationstiden är 10-15 dagar. Mer fakta om tre-dagars-feber här.

• vinterpinglan

Usch inte roligt att vara sjuk på sin 1 årsdag! Hoppas att ni får en bra födelsedag ändå. Annrs får ni fira den med dunder o brak när han blivit frisk!

Grattis lillkillen på 1 årsdagen!!Skrattande

• solrosenfyra

Vår lilla Loke 10 mån är också supergnällig ingen feber idag vad det känns som men han är väl helt slut efter så hög feber ochi ngen mat på ett par dagar. Tror det är febern som gör de gnälliga hoppas er lille krya på sig snart och kan fira sin 1 årsdag. Grattis!

• knådden

kat dan tack snälla............

• knådden

solrosenfyra....hoppas din grabb också mår båttre snart....
    kram å tack för alla svar

Svar på tråden snälla hjälp mig tredgarsfeber med utslag???