• NicosMamma

Vad tycker ni är ett rimligt pris för barnvagn?

Hej!!!

Vad tycker ni är ett rimligt pris för en barnvagn???

• Svar på tråden Vad tycker ni är ett rimligt pris för barnvagn?
  • MiisPiis

Finns väldigt bra, nya barnvagnar för 3-4000:-. Det tycker jag är rimligt!

• Flissi

Beror väl på hur mkt pengar man har/vill lägga! Och på hur mkt man kommer använda den.
    Vi har använt vår flera timmar varje dag så den är klart värd sitt pris & vi är supernöjda! (en Hartan skater X)
    Hade kanske egentligen velat ha en UJ men där gick gränsen på pris!!
    Vår kostade 5300kr inkl mjuklift!
    Jag tycker egentligen inte de är värda mer än 3000-4000kr.

Essie 8 månader
  • NovaUnique

Alla barnvagnar är mer eller mindre olika. Dyrare betyder inte bättre, men ofta har de efterfrågade funktioner såsom att de kan bli väldigt små när man "packar ihop" dem. Jag håller med om att ett rimligt pris ligger på runt 4000 kronor, men tänk då på att den vagnen passar dig/er, bebisen och er livssituation!

Saker vi tänkte på när vi "jagade barnvagn" var:

den måste få plats i vår bil (Audi A3), dvs den måste kunna bli ganska liten. flera vagnar fick vi välja bort pga detta den ska vara lättkörd i den terrängen vi tänker köra den i (inte bara asfalt utan även skogsvägar) den ska vara lätthantering om man t ex ska åka tåg/spårvagn/buss (här gick alla trehjulingar bort för oss, det är inte lätt att balansera vagnen på ett hjul när man ska upp på bussen t ex!) den ska vara stabil och inte kännas för plastig den ska kunna funka bra i minst tre år (vi vill inte behöva leta ny vagn så snart) Lycka till!
  • Carro1

4000:-
    Mer än det tycker jag är onödigt dyrt!!

• izzabella

Har själv köpt en skit snygg vagn från cityvoyager för 3000.

tycker själv att den är jättebra

• Jessica24

Max 5000 kr för en ny vagn, är vad jag anser rimligt.
    Men vi var inte "rimmliga" då vi valde vagn. Flört
    Har en Emmaljunga Edge Duo Combi med Sport-chassi och den gick på 7000 kr.

Victor 14/3-2006
Svar på tråden Vad tycker ni är ett rimligt pris för barnvagn?