• goldfish

Datorn är helt död, men det är inget fel?!?!?

Sitter som ett komplett frågetecken sen igår!

Min dator är totalt död, det finns inte så mycket som ett enda liv i den.
    Händer ingenting när man trycker på knappen!
    Igår körde vi iväg den till en som stoppade i sladden och startade datorn - ah pinsamt, man kunde ju provat att byta kabel innan man blev hysterisk!

Åkte hem och gjorde så - datorn är helt död!
    Jag har provat byta kabel och sätta den direkt i väggen.
    Skakat på datorn, slagit på den, men inte en reaktion så det borde inte vara glapp heller.
    Snart åker den ut!

Sitter vid sambons dator nu som fungerar alldeles utmärkt, så det kan inte ha något med att något att göra att det är trasigt i andra kablar eller i vägguttag.

Någon som råkat ut för samma irriterande problem och vet vad felet var?

• Svar på tråden Datorn är helt död, men det är inget fel?!?!?
  • modestyonly

Låter ju som något glapp eftersom den funkade hos kompisen! Annars sitter det ju ett batteri i datorn, ett platt, som ett klockbatteri fast större!

Fånga dagen - innan den fångar dig..
  • Ronsa

Låter som du fått virus. Min brors dator blev lika den bara dog ochd et va ett data virus vilket minns jag inte. Eller kanske blivit kortslutning i datorn då går den kanske inte att fixa!?

• HannaAugustsson

eller det uttaget som du använder till datorn kan ju vara något  fel där kolla nån annanstans

• goldfish

Om det skulle vara glapp så borde datorn reagera när man skakar på den, men det är inte så mycket som en reaktion till att den ens har tänkt försöka.

Datorn fungerade innan vi åkte iväg på semester, vi drog ur alla kablar och åkte iväg och kom hem till något som inte funkar.
    Det är det som är lite skumt att den har stått utan ström och gått sönder
    Skulle ju vara om det blivit kortslutning när man stoppade i sladden när man kom hem.

Har provat bytt uttag också!

Hade inte varit hälften så irriterande om den åtminstone startat, för eftersom det lyser i den så måste det ju komma dit ström fast den inte startar.

• Teskedsmamman

madestyonly: det batteriet har inte med datorns drit att göra, det håller alla inställningar och klockan intakt under avstängning.

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • Leela

Är det en stationär dator kopplad till en skärm eller är det en bärbar?

• goldfish

Det är en stationär dator.

• Leela

Precis vart jag ville komma, kan ju ha hänt nåt med VGA-kabeln som sitter mellan datorn och skärmen...kolla att allt är inkopplat och att skärmen är påslagen.

Eftersom din dator lyser verkar det ju som att den är igång, men att du inte får nån bild på skärmen...

• goldfish

Har provat starta dem var för sig och skärmen är det inget fel på, hade varit lite pinsamt annars .

Min dator är en sån där genomskinlig med olika ljus i (skithäftigt)
    Men hur som helst så när den bara står med kontakten i så lyser en del av den rött, precis som nu.
    När man startar sen så ska det bl a bli blått.

Men den är alldeles tyst, inte ens en fläkt som startar.

Svar på tråden Datorn är helt död, men det är inget fel?!?!?