• Tola

Är fisken i "fiskpinnen" rå innan man steker den(?)+ fråga om bebishicka!

hej hej! delade en fiskpinne igår för att se hur fisken i såg ut.. är den rå eller är den tillagad och att man bara värmer upp den(?)

hur känns bebisens hicka som? har nu ett par grr kännt som nå ganska jämna små tung i magen..kan tänka mig att det är hicka.. vad är det annars?..

Towe och bebi v 31:)

• Svar på tråden Är fisken i "fiskpinnen" rå innan man steker den(?)+ fråga om bebishicka!
  • Little Star

Ja, som ett litet dunk i jämn takt va?

Vet inte det där med fiskpinnen...

• Tola

Precis.. små dunk som är ganska jämn!

• Lilla K

Ja, jag skulle nog säga att den är rå, för den tillagas inte vad jag vet, innan den fryses ner.

Om man glömmer en fiskpinne på diskbänken så att den tinar, då ser den högst rå ut om man börjar granska den (egen erfarenhet, hihi)...

Hickan: tyvärr, vet inte, vet bara att det ska var i typ jämn takt, har jag läst!

• Tola

okej.. för jag läste nått i en tidning som jag förstod att det var tillagad..
    råkade bränna en fiskpinne på utsidan i sommras men innuti var deninte färdigt och jag råkade äta! självklart kom jag på det igen igår kväll och man blir orolig som bara den:(

• Little Star

tror inte det är någon fara. Har själv råkat peta i mig både sushi o ostron innan jag fattade att det inte var så bra. Men bebis mår toppen, å jag med. hickar gör den oxå ibland! =)

• Fija

hickan känns för mej som jämna dunk ner till på magen som håller på i ca 5 minuter.. men det kan ju variera. min lilla kille har hicka 3 - 5 ggr per dag!!

• Tola

Ja om hickan så också så läste jag att man känenr den tydligast vid ryggen! jag vet hur våran bebis ligger och känner ryggen jämnt nästan! och där känns det också som bäst! va gulligt:)

• Little Star

Fija: haha! stackarn... vet ju själv hur jobbigt det kan va med hicka!

• Lilla K

Tola: bli inte orolig för den lilla fiskbiten! Den fryses ju ner ganska omg, så det finns väääldigt liten risk för bakterier. Dessutom kan du inte förändra nåt såhär i efterhand, så det är ingen idé att oroa sig. Bebisen mår bra, det är jag säker på!

• Lillasyster

Det går inte att ta miste på bebishicka. Tänk dig att du sitter inuti en vanlig ballong (som sitter rätt tight runt kroppen) fast i lite större storlek än vanligt då och hickar. Som det skulle kännas från utsidan då känns det från utsidan av magen då bebisen hickar!

• Lilla K

Lillasyster: hahaha, vilken underbar beskrivning!

• Tola

haha.. ja den beskrivningen på hicka tyckte jag om;)

• Alveline

fiskpinnen är nog rå Har råkat ut för halvråa fiskpinnar jätteofta.. har aldrig mått dåligt av det dock.. värmer dem oftast i ugnen numera då blir de riktigt genomgrillade och man slipper oroa sig.

• 79an

Tror det står på förpackningen, brukar också värma de i ugnen så de blir genomgrillade o knapriga. Då kan jag äta me gott samvete.

Jag tror att det är hicka du känner, det dunkar till i ca 5 min el mer. Ibland hoppar magen till om den har ryggen mot den. Jätte gulligt men man tycker nästan synd om bebben när det blir för ofta på en dag.

• Lilla K

Tror inte bebisen lider av sin hicka, det är väl det enda kul som händer där inne! Hihihi! Annars är det ju mest sova, snurra, sparka lite...så hickan kommer nog som ett kul litet avbrott i tristessen! (fast stackarn lessnar väl på det med till slut!)

Svar på tråden Är fisken i "fiskpinnen" rå innan man steker den(?)+ fråga om bebishicka!