• zazla

Designa en tatuering till min mamma ;-)

Min mamma tycker att hon har fött alla barn hon ska ha nu så nu vill hon tatuera in våra namn Men hon vill gärna ha dem i ett snyggt mönster på nåt sätt. För mig står det helt still, jag har en idé men jag får inte till det som jag vill, jag har aldrig tid att sätta mig ner med det heller känner jag så nu ber jag om hjälp av er

Vi heter Zalli, Robin, Nema och Meia. Födda i den ordningen också.

Jättetacksam om någon vill försöka. Eller kanske inspirera mig så att jag kan komma igång och fixa det själv

• Svar på tråden Designa en tatuering till min mamma ;-)
  • zazla

Arctura: Tack! Men det är just grejen att de ska stå i ett mönster som är det stora problemet. Alltså de ska inte bara stå på rad liksom. Men typsnitt är ju alltid bra att ha

• Arctura

Jaha.. men det finns typsnitt som har jättefina mönster/krumelurer så det kanske är nått som passar...

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Muminlina

Här kommer en väldigt enkel början, du får ju fixa "typsnitt" o ev krusiduller, men som sagt - kanske en början :)

R
    O
    B
    ZALLI
    NEMA
    E
    I
    A

(Nu har jag satt igång sambon oxå, han kommer säkert med ideér snart)

• Muminlina

F**N - det gick ju inget bra alls... Glöm inlägget så skickar jag ett mejl ist...

• Johan

Kul idé... Var tvungen att plocka fram penna och papper, men jag varnar dig. Jag är totalt värdo på att rita, men det är ju en idé i alla fall....

Hmmm. Hur lägger man in en bild här??? Länkar istället: www.mediala.se/tat.jpg

mediala.se - En icke kommersiell gratis-sida för oss mediala.
  • Johan

Kul idé... Var tvungen att plocka fram penna och papper, men jag varnar dig. Jag är totalt värdo på att rita, men det är ju en idé i alla fall....

Hmmm. Hur lägger man in en bild här??? Länkar istället: www.mediala.se/tat.jpg

• jojjsa

Muminlina; blev nyfiken på hur du menade, kanske något såhär?

*****R******
    *****O******
    *****B******
    *ZALLI******
    *****NEMA***
    *******E****
    *******I****
    *******A****

• jojjsa

Äh mitt blev inte så bra heller...

• jojjsa

Ja jag måste instämma, vilken intressant tanke du har Johan...!

• Ekorrfamiljen

Nåt liknande det jojjsa försökte få till har jag funderat över att göra med mina barns namn..

**M
    *SAGA
    **R
    **T
    **I
    VENDEL

Undrar om det där funkade..

**Ekorren med Tin -95, Troll -96 och Vendel -06**
  • zazla

Oj här har det hänt grejer! Tack för förslagen Jag ska visa mamma dem imorgon. Fast jag tror att tanken från början var typ att namnen skulle skrivas så att de formade ett mönster, typ ett hjärta eller sol eller nått. Alltså jag fattade inte riktigt vad hon menade riktigt så därför är det kul att få förslag

• Johan
    Zazla:
    Min tanke var också att det skulle bilda ett mönster Men eftersom jag är kass på att rita så blev det inte så bra. Om man har mycket fantasi kan man kanske se att det blir nästan en pil liksom

Tack Ekorrfamiljen
  • Johan

*nyfiken* Hur går det Zazla? Gillade hon idéerna? Jag tror att om ni går till en duktig tatuerare så kan han/hon ta fram bättre förslag

en hemsida för oss: mediala.se
Svar på tråden Designa en tatuering till min mamma ;-)