• Flisan83

Hängande mage över snittet?

Har bara någon vecka kvar tills jag snittas. Är så himla orolig att det ska bli som en hängmage som hänger över snittet efterråt...Vad har ni för erfarenheter??

I början så har man ju en ruskig degmage, men efter några månader...*?*

• Svar på tråden Hängande mage över snittet?
  • Arctura

Ja tyvärr har det blivit lite så för mig! Har gjort två snitt och magen som inte drog ihop sig, hänger lite över där de snittade mig....

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • blå krysset

Magen blir ju lite hängig över snittet till huden drar ihop sig. Nu 5 månader efter snittet är ju magen något plattare igen och den hänger bara över snittet om jag sitter eller lutar mig framåt.

• Flisan83

Det lär väl bero på om man är smal eller inte från början oxå? Jag har "en del" att ta i..är varken tjock eller smal..

• siamesen

Ingen hängmage efter snittet...eller inte efter det första i varjefall.

Det tar ju ett tag för magen att dra ihop sig men när den vâl gjort det sa var det inget som hängde. Jag har nog rätt normal kroppsbyggnad.

• HaJoMi

Jag har en mindre tjusig hängbuk, men viktnedgång och framförallt träning skulle säkert lyfta den mycket

• Knoppen79

Jag har också hängmage efter snittet. Men min gravidmage var stor och huden har dålig elastisitet så därför blev det så. Jag är inte så ledsen över magen - det var han värd vår lille prins

• C1mum

Huden hänger lite över ärret ja. Annars är min mage platt och fin. Jag har inte jättelågt skurna bikiniunderdelar bara så är det bara mannen som ser det

Ärret självt bleknade efter något år och syns nu 4 år efteråt knappt.

• Lola Jämtland

Jag har lite häng efter ett snitt men min syrra har gjort två o hennes mage är platt.

Sen lär ju detta bero på att jag är överviktig o skiter blankt i att träna medan min syrra är smal och träningsnarkoman.

• mimmsan

Jag är snittad 3 ggr och hade hängmage över snittet tills det att jag började träna.
    Tror att det flesta kan bli av med degmagen om man tränar hårt.
    Jag hade mycket degmage så hoppet är stort för många om jag lyckades kan jag säga.
    Men det har varit hård träning 4-5 ggr /veckan, men det är det värt.

• olympia71

men har hängmagen något med snittet i sig att göra? finns den inte där av andra orsaker?

jag trodde åtminstone att min hängmage berodde mer på att skinnet tänjt sig under grav och att jag inte gått ner alla kilon än...?

• therre

ja... vilket problem... gud, stackare! hoppas ddu veeeeeeeeeeerkligen slipper det!

som om det inte finns andra saker att oroa sig över!

• Flisan83

Olympia71: Det är väl en del av frågan det med... Men jag har hört många som säger att det blir som en "hylla" som hänger ovanför ärret?! *utseendefixerad*

• Pernilla82

Man kan ju inte räkna med att ha en platt mage efteråt, jag snittades i april och hela första månaden såg de ut som om jag va höggravid =) men den krymper,jag lovar och magen *hänger*inte över snittet längre. Tänk inte så mycket på de,tänk på de underbara du får =) hoppas allt går bra

• C1mum

Flisan-> "hyllan" är det enda jag har kvar i alla fall. Som en hudflik som hänger över lite. Det tror jag de flesta har. Vad gäller magen i övrigt så har det väl mer med kost, träning, fysiska förutsättningar mm att göra än med snitt eller inte? Jag antog att det var själva huden ovanför ärret du undrade över - eller? Att det kan ta både tid och hårt arbete att få bort bebismagen är väl de flesta väl införstådda i?

• Cinnalinna

ingen hängmage som täcker snittet, men jag har som en kant ovanför, som en liten hylla. men jag tycker inte det ser så illa ut faktiskt.

• Little Ms Chatterbox

Hade hängmage innan snittet och det las långt ner, enligt min mening alldeles för långt ner. Själva snittet har läkt ihop fint men går inte att hålla god hygien där, alltid lite fuktigt, luktar unket och har ofta problem med inåtväxta hårstrån, blir inflamerat och nu senast fick jag en böldfinne precis i snittet, dök uppp i v.28 och läkte inte ut förän jag fått pencelin för infektionen i samband med förlossning i v. 36. nu är det bara en knöl kvar, stor som en 10-öring...

Så den som tror att det finns andra saker att bekymra sig för än en hängmage...

Svar på tråden Hängande mage över snittet?