Proactive
Nån som provat acnemedlet Proactive som visas på TV-shop? Är det nåt att ha eller är det en bluff som det mesta andra där?
Nån som provat acnemedlet Proactive som visas på TV-shop? Är det nåt att ha eller är det en bluff som det mesta andra där?
Jag vill ockås veta. Låter ju lite för bra för att vara sant!
Tror att det är bluff. Men jag har inte testat, så egentligen ska jag väl inte säga nåt
Jag har inte testat det personligen men en på min arbetsplats hade köpt ett "kit" (fast jag tror inte det var via TV-shop?!?). Hon fick en massa röda blemmor som var vita i mitten, liknande myggbett. Huden stramade och blev väldigt torr.
Men hon har blandhy och kanske är de produkterna helt enkelt för starka?!
Har hört många som blivit hjälpa av proactive men många som också fick riktigt torr hy av det.
Med alla dessa produkter blir man värre från i början och bättre sen.
Är också nyfiken på att pröva...
För mig fungerar annars Acos tvätt för fet/finnig hy alltid ganska bra. Men det försvinner ju inte helt.. tyvärr...
Någon som har testat proactive som vill berätta om det fungerar?
Jag har! Hmm..vad ska jag säga...jag kan nog inte riktigt uttala om det verkligen fungerar eftersom jag tyckte inte så himla mycket om produkter så att jag skulle vilja använda de dagligen. Dessutom min akne är mer som utslag runt munnen och hakan innan mens, inte hela tiden. Men i alla fall:
Deras ansiktsvatten var som vodka, det kunde jag inte använda. Men andra använde jag (köpte hela paketet) och huden blev faktiskt mycket bättre de första veckorna. Slätare liksom. Men som sagt, sedan eftersom jag tyckte det liksom "kittlade" (ursäkta mitt dåliga svenska) på huden och det kändes inte så himla skönt, återvände jag till mina gamla produkter. Jag brukar köra lite då och då med proactive, så fort det dyker upp finnar som innan mens, och det hjälper faktiskt.
Så man skulle kanske behöva prova längre och vara lite mer uthållig för att se om det verkligen funkar. Men det känns som att det är starka grejer. Jag har mitt gamla vanliga ansikte kvar som sagt, med finnar och allt Det får nog duga tror jag...
Förlåt vad dum jag är. Det är inte Proactive jag har utan
EXPOSED SKIN CARE
som ska vara ännu bättre.
Jag beställde den direkt från USA efter att ha tittat runt i internet. Det finns garanti - om det inte funkar kan du returnera resten och få pengarna tillbaka.
Jag har haft proactive och vet att man måste använda dom regelbundet i tre månader för att se om dom verkligen hjälper.
Första månaden remsar den ut huden. (då kan man få fler finnar)
Andra månaden balanseras huden upp.
Tredje månaden jobbar den förebyggande.
Så funkar dom flesta serier ansiktsvård.
Jag stod dock bara ut en månad med proactive. (mest pga att dom är såpass dyra) -erkänner- Men den är bra, det är den verkligen.
Hur ofta måste man köpa ett nytt "paket" om man använder dem dagligen som man ska? Är det så att man måste köpa ett nytt vaje månad blir det ju ganska dyrt..
Nej, dom håller kanske 1 1/2 månad.
Minelli: Om de inte vore så dyra skulle du fortsätta använda dem?
Ja, det tror jag. Även om det är frustrerande i början när det kommer MER finnar än tidigare. Men som sagt, det beror nog mest på att huden rensas ur orrdentligt och allt ska ut innan den kan börja vårda huden.
Annars rekommenderar jag Loreal pure zone - också mkt bra och prisvärd!
Känner igen det där med att huden rensas ut och blir värre i början, i julas prövade jag Basiron och mitt ansikte har aldrig sett så illa ut som det gjorde då. Kunde inte fortsätta använda den heller eftersom vi åkte utomlands till solen. De röda märkena är fortfarande synliga n ett halvår senare...
Det jag irriterar mig mest på med att ha acne är märkena som tar en evighet att försvinna, har man tur får man inga ärr efter dem men ibland blir det ju tyvärr ärr ändå...
Blä...