• LillKnoppen

Brett skötbord, finns det?, behövs det?

Jag tycker alla skötbord verkar så smala. Jag skulle vilja ha ett litet bredare, i alla fall 1,5 ggr de vanliga jag sett som är ungefär "en bäbis bred", om ni fattar. Jag tycker det skulle kunna vara praktiskt att ha vissa saker nära; lägga fram blöjan/kläder etc. De flesta skötbord har hyllor under och på många kan man hänga lådor etc utanpå, men har ingen sett ett bredare bord? Vi har ingen möjlighet att ha hyllor på väggen där bordet ska vara, annars hade det varit det bästa för mig tror jag.

Vad är era erfarenheter? Behöver man ha så himla mycket prylar överhuvudtaget kring skötbordet?

• Svar på tråden Brett skötbord, finns det?, behövs det?
  • fija001

Vi har ett skötbord från IKEA som heter Narvik. det är en byrå med en skötbordsdel på som man sen efter blöjperioden fäller upp och det blir en extra hylla över. Den är bred för vi får plats med skötbädden samt några korgar med blöjor, tvättlappar osv vid sidan av. Den har vi haft till två barn nu och är fortfarande jättenöjda. Försökte hitta en bild på blocket men gick vet tyvärr. De här skötborden fanns senare under ett annat namn men verkar nu ha utgått i sortimentet. Jag vet dck att de finns till försöljning lite nuoch då om du är intresserad.
    När du köper ett skötbort så rekommmenderar jag att du satsar på ngt som håller länge. De där fina skötborden med badbalja under är väl fina men rätt kassa i längden. Barnet blir dessutom fort för stor för det:0(
    Kram och lycka till!

• LillKnoppen

Tack för tipset! Vi ska ta och kolla Blocket och se om det kan finnas där.

• mymlis

Vi har köpt en skötbord-byrå på Ikea som är (om jag inte minns helt fel) 75 cm bred. Det är en byrå i vilken man skruvar fast en sk "skötram" som gör byrån lite djupare och så får den kanter och sen är det bara att ta bort "ramen" så blir det en vanlig byrå. På byrån/skötbordet ryms både skötbädd och diverse korgar för just blöjor och annat som behövs. Men kanske det är något annat du är ute efter!

• mymlis

... i mitt bildgalleri finns bild på byrån, dock utan "ramen" för den har vi inte ännu skruvat på plats. Vi tyckte inte det var ett dyrt skötbord.

• LillKnoppen

mymlis, är det Narvik du har eller är er helt nyköpt? Kommer inte ihåg att jag sett den på IKEA på senaste tiden men vi får ta en titt där igen.

• mymlis

Det är Tassa från Ikea, det är någon nyhet, finns säng osv i samma serie!

• Moja

Vi har tagit ett litet beg köksbord o lagt på en uppblåsbar skötbädd o sedan får man plats med lite prylar bredvid. Även en hylla på väggen ovanför. Så gjorde vi när vår dotter var liten o ska göra så med bebisen som kommer. Vi hade även en pumptermos på bordet med varmvatten eftersom bordet inte står i närheten av någon vattenkran.

• ElleJay

Vi har köpt Ikeas Visdalen - hylla med skötbordsovandel. Bred och bra med plats för balja mm.
    /Linda

• Knuten

På Simple World , Karlavägen i Stockholm finns ett skötbord med 90 bredd. Ett sånt har jag beställt

• Peztis

Min pappa bygger om en byrå som är 80 cm bred. Det blir nog bra för han är duktig på att snickra och vet bättre än mig vad som behövs till ett bra skötbord efter 3 barn och 4 barnbarn.

Svar på tråden Brett skötbord, finns det?, behövs det?