• Jess83

väntar mens efter Ma

Hejsan alla..

Den 5juni fick jag cytotec för mitt Ma i vecka 10 (fostret v8)
    Har ännu inte fått mensen 5veckor har gått..

Jag vet att det kan ta 4-6v men blä vill bara få den nu så vi kan börja om. Har bara haft sex en gång och det var nyligen så äl borde ha varit för länge sedan så gravid kan jag inte vara..

Hur lång tid tog det för er?

Har ni tips om vad man kan göra själv för att förebygga missfall?
    Vitaminer,mineraler kanske?

Kramar

• Svar på tråden väntar mens efter Ma
  • hemlis

För mig tog det precis fyra veckor.
    Fick mf i v8 9 juni.

Hoppas det kommer igång snart!

Vet hur det känns.

• Maxie

Folsyra är viktigt för att förebygga ryggmärgsbråck hos fostret vilket är en vanlig orsak till mf.

För mig tog det nog 5-6 veckor innan mensen kom. Så håll ut, den kommer men det tar ofta lite längre tid än i en vanlig cykel.
    Lycka till!

• Jess83

Hejsan.. Nope ingen mens men tog ett gravtest idag = Neg så den borde väl dyka upp snart hoppas jag!

• Jess83

Tjenna brudar fick mensen igår 39 dagar tog det och min mens cykel ligger på 30-35 så det var jhu bra. Nu e det bara köra på sen Weeee

• Jennaz

Tja, imorgon är det 12 veckor sedan, men enligt gyn här så är det normalt med upp till 6 månader innan mensen kommer igån igen efter ett missfall. Jag får iaf ingen utredning härifrån innan dess. Någon som har hört något annat?

• Filippinan

Aldrig hört sex månader!!
    4-6 veckor sa de till mig men jag skrapades. Kanske är olika om man gjort medicinsk eller skrapning

The more you ignore me, the closer I get
  • Jennaz

Förlåt 10 veckor. Nä jag tyckte oxå att det lät konstigt, hon var väldigt avvisande på telefon oxå. Känns trist! Har inte skrapats. Kroppen skötte allt själv.

• Sommaren22juni1979

För mig tog det nästan exakt två månader för att få tillbaks mensen efter första mf.
    Sen hade jag bara en mens sen gravid igen men även den slutade med missfall...
    Då väntade jag ca fem veckor.
    Nu har jag hunnit med två mens samt en storblödning, och hoppas innerligt på att ja har en liten i magen igen..
    Har inte blivit skrapad några av mf .
    Men oron gör nog mycket att kroppen kanske inte släpper på ?

• greta2

För mig tog det 8 veckor efter skrapningen innan mensen återkom.

Joel!
    Om det kan ta upp till 6 månader innan mensen kommer tillbaka enligt gyn, varför inte söka en annan gyn och få hjälp där. SEX månader är en väldigt lång tid att behöva vänta, tycker jag.

Svar på tråden väntar mens efter Ma