Jag Hade det under flera år INNAN jag blev gravid utan att veta vad det var, fick alltså ingen hjälp...tog reda på vad det var själv via internet när det bara blev för mycket.
När jag själv talade om för doktorn vad det var fick jag recept på antiboitika på en gång, kommer inte ihåg riktigt vad den hette nu, kommer däremot ihåg att man absolut inte fick äta den om man var gravid.
Såvida jag vet finns inget annat att göra under graviditet än att sköta huden, tex låta bli att smörja och sminka sig. Inte roligt när det stramar och kliar alla gånger, jag smörjde mig ngn enstaka gång med en fuktsalva ändå när det var som värst.
Ett tips bara, använd absolut inte krämer/salvor med kortison i.
Jag fick felaktigt en kortisonsalva av en annan läkare som jag använde ivrigt och kunde inte förstå varför det inte blev bättre.
Nu vet jag att användandet av kortison är en vanlig anlednig (liksom graviditetshormoner) till att få PD.
Har varit lite orolig att PD´n ska komma tillbaks nu när jag är gravid, speciellt med tanke på att det var bara ngn månad innan jag blev gravid som jag åt antibiotikan, men än så länge har jag klarat mig.