• Lille  skutt

Restaurangtips i Köpenhamn mottages tacksamt!

Jag och min familj ska till Köpenhamn i nästa vecka och fira min mammas 70-årsdag. Vi ska gå ut och äta på kvällen och jag har fått i uppgift att boka bord. Hm...svårt när jag inte känner till stan sådär jättebra. Jag vill ha tips på restauranger med bra service och god mat. Jag vill helst undvika "turistfällor" så jag tänkte att någon som känner till stan kunde tipsa?! Har läst på aok.dk men det är svårt att veta vad ställena går för när man inte har nån referens. Beskriv gärna varför ni rekommenderar stället Tack på förhand!!

• Svar på tråden Restaurangtips i Köpenhamn mottages tacksamt!
  • Tant Raffa

Här har jag varit och ätit jättegott, även om det är ett par år sedan. Restaurangen ligger på hotellets entréplan:
    www.imperialhotel.dk/

Den här var jag på för ett par veckor sen, och var helt salig efteråt! (Les trois cochons):
    www.cofoco.dk/les_menu.asp

Rekommenderas varmt, den är ljuvlig sommartid!:
    RavelinenTorvegade 79 København K 32 96 20 45

• kassio

Köpenhamns äldsta restaurang heter "Det lille Apotek" och kan rekommenderas om ni vill äta klassisk dansk mat. Mysig lokal med olika små rum med lågt i tak, trevlig hjälpsam personal när jag var där med stort sällskap (i och för sig för sen lunch) i september 2004. Ligger nära Ströget och framför allt Runde Tårn, närmaste tågstation är Nörreport. Ha så trevligt, vart ni än hamnar, Köpenhamn är supernajs!

www.det-lille-apotek.dk/

• Anileve

Något som är jättegott är Jensens Böfhus,deras Biff med whiskeysås är fenomenal, men det finns risk att det finns några turister där...

• littletiger

instämmer med "Kassio" ang. "Det lille apotek". Jättemysigt, god mat. Uteservering på sommaren. Rekommenderas!

• 08 i Skåne

Det finns hur mycket bra restauranger som helst i Köpenhamn, vilken prisnivå ska det vara?

Generellt bör man hålla sig borta från restaurangerna för nära Ströget, då många av dem är lite "turistfällor".

På Østerbro finns många läckra och mysiga restauranger, tex. El Mirasol & M/S America. Vill man ned till vattnet kan jag rekommendera Dockside eller Langelinie Pavillonen, här kan det dock vara endel turister nu på sommaren men de har god mat.

Äntligen ett plus, BF 28 februari 2007
  • Lille  skutt

Tack så mycket för tipsen!!

Tant raffa: Imperial är ju intressant för där ska vi nämligen bo Cofoco har jag förstått ska va bra, de har tyvärr sommarstängt

08 i skåne: Prisnivå: hm... medel är nog bra. Typ 200 för huvudrätt är rätt rimligt tycker jag. M/S America verkar bra när man läser om det. Lite synd att det ligger ca 3 km från vårt hotell. Min mor är rullstolsbunden och så har vi vår 10 mån son med oss så jag tänker att det blir lite för långt. Finns ju taxi iofs men då vet jag inte hur det är med bilbarnstol?!

Anileve: har de vegetariska alternativ där också?

Vill gärna ha mer tips! Har inte bokat ännu

• 08 i Skåne

Lille Skutt, var någonstans i Köpenhamn ska ni bo?

• Lille  skutt

08: vi ska på bo Imperial. Ligger nära tågstationen, vägen heter Vester Farimagsgade. Hoppas att du har nåt mer bra tips

• Anileve

De har fem restauranger i köpenhamn och är kända inte bara för sina biffar utan för att det har en helt enorm salladsbuffé! Väldigt gott! ...och prisvärt!

• 08 i Skåne

Lille Skutt: Då ligger Il Grappolo Blu väldigt nära, den ligger på Vester Farimagsgade 35 och de har jätteläcker italiensk mat och super service.

Brasserie Degas (fransk) på Jernbanegade serverar läckra klassiska franska rätter och de ligger också på väldigt nära Imperial. På Jernbanegade ligger även Indian Taj (indisk) restaurang som har häftig inredning och super god indisk mat.

Jensens bøfhus, skulle jag personligen inte rekommendera. Det är lite fastfood fast i biff form tycker jag och där är det nog knökfullt med turister speciellt på helgerna.

• 08 i Skåne

Hoppas ni får en trevlig tur till København!

• Anileve

Ja, det är knökfullt på Jensen på DAGTID när de har sina luncherbjudanden, men på kvällstid är där mycket mysigare :)

• Lille  skutt

Kan meddela att jag nu har bokat bord Haha efter många om och men. Det blev Les trois cochons. Fattade inte att det var där du ätit Tant Raffa. Trodde du menade Cofoco, de hade sommarstängt. Men när jag kollade in hemsidan närmare såg jag att de hade en till restaurang. Kanon. Kul att du gillade det. Hoppas vi gör det med! Enda kruxet var att de inte hade någon barnstol till vår son?! Hm men han får väl sitta i våra knän då... struligt kanske men det får gå

• Tant Raffa

Nämen, vad roligt, lille skutt! Du får återkomma och berätta vad du tyckte!

Det är ju inte alls långt att gå från ert hotell. Och själva gatan restaurangen ligger på var så himla mysig!

• Lille  skutt

Restaurangen var jättejättejätte bra Vi var såå nöjda allihop!!!

Svar på tråden Restaurangtips i Köpenhamn mottages tacksamt!