• Misa

Min dotter är sammanväxt i underlivet. Nån mer?

Var på kontroll hos bvc och läkare i går för sexmånaders sprutan då de upptäckte att min dotter är sammanväxt i underlivet och bara har ett litet hål så kisset kommer ut. de sa att det inte var något att oroa sig förräns de kommer i tonåren men man funderar ju ändå på vad detta kan komma sig av.

Är det någon mer här som har haft likadant med sina döttrar eller hört något om det? Hur löste det sig i så fall för er?

/Misa

• Svar på tråden Min dotter är sammanväxt i underlivet. Nån mer?
  • Pallas

Har inte varit med om det men undrar om din dotter i högre ålder skulle tycka det var så kul att få sitt underliv dryftat på ett forum med tiotusentals besökare dagligen?

• Snöbollen

Jag har inte hört talas om det som du skriver, men du får väl lita på att BVC-läkaren vet vad hon pratar om. De borde ju veta och kan väl svara på frågor som du har. Kanske är det något som går att göra nånting åt med ett lättare ingrepp?

Pallas:
    Tråkigt att TS inte kan få ställa en seriös fråga utan att genast få pekpinnar ang. sitt inlägg. Man är ju faktiskt anonym här på forumet?!

• Syrener

Jag hörde om en tjej genom utbildningen med samma problem. Läkarna hade i det fallet blivit villrådiga och begått ett stort misstag! De opererade bort livmodern i stället för att "öpnna upp." När hon kom i pub och fick mens. Vid senare kontakt på karolinska med överläkaren (som rasade över ingreppet) fick hon rätt ingrepp som då var lätt att utföra. Det kommer säkert att ordna sig till det bästa!

ps: också trött på pekpinnar meningen är väl att man ska få vara privat eftersom man är anonym??

• Pallas

Syrener: Det var inte anonymt. Hade det varit det hade jag inte reagerat.

• Baronessan

Jag har en bekant vars dotters slida var ihopvuxen... Till henne sa de bara att det inet är nåt problem alls. Om det inte öppnar sig av sig självt så är det tydligen ett superlätt ingrepp.

Har dock inte kommit mig för att höra om hur det gått... Tösen är iofs inte så gammal än - 8 år.

Just när jag vant mej vid gårdagen, så kommer idag...
  • Pallas

Pekpinnar och pekpinnar, någon måste väl föra talan för dem som inte kan själva? Det är väl vettigt att tänka på vad man lämnar ut för information om sina barn, var man än gör det. Det är inget konstigt med det, men tydligen inget som alla tänker på alltid.

• Leonie

Pallas: Men "Misa" är väl lika anonymt att skriva som att skriva "anonym"? Det är ju bara bokstäver...

• vikkan

Min dotter e nog inte samman vuxen tror ja inte men hon har ett sorts av födelse märke ett rött sådant som månmga småbarn har fats går dte inte bort av sej sj så måste man operera .. hon har ett på blygläpparna ett stort ett rött.... men det ser inte ut som dte komemr gå bort fast dte kanske d gör ? =)

• Pallas

Leonie: Inte när man har bilder på barnet bredvid sina inlägg. Läste iofs inte presentationen men inte så få människor som hänger ut sina barn har fullständiga personprofiler som de kan kännas igen irl från.

• Snöbollen

Jag kan väl hålla med dig på sätt o vis, Pallas. Jag menade inte att det var ett anonymt inlägg men det är ju ändå ingen av oss här på forumet som vet vem TS är i verkligheten.

Svar på tråden Min dotter är sammanväxt i underlivet. Nån mer?