• Anonym (vad göra?)

min elev är en poplär kändis, hur ska jag bete mig?

Jag väljer att vara anonym eftersom jag inte vill hänga ut mig i mitt yrke.

Jag jobbar som personlig lärare och har nu sett att en väldigt känd person här i sverige har bokat upp sig på en privatlektion med mig på fredag.
    Hans namn är hans artistnamn och hans person är så känd att jag bara inte kan ha missat honom.
    Jag vet nu inte hur jag ska uppträda vid första träffen med honom.... ska jag låtsas som att jag inte känner till honom eller ska jag helt ärligt säga: nämen se där! dig känner jag igen! ?????
    Jag är verkligen inget fan av honom men visst är det lite kul att han ska ta lektioner av mig. Jag har inga som helst problem att utbilda kända personer, har gjort det förr, fast då har personen inte varit så här extremt känd som denne är....

snälla, ge mig bra förslag, jag vill inte göra "fel".....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-11 20:59:12:
    det ska tilläggas att det inte bara är EN lekton vi kommer ha utan många fler. Den första är nu på fredag.

• Svar på tråden min elev är en poplär kändis, hur ska jag bete mig?
  • Bonanza

Jag har hört att kändisar tycker att det är jättepinsamt när man låtsas att man inte känner igen dem. Men samtidigt ska du ju inte göra en så stor grej av det?

Brukar du kallprata lite med dina elever? I såna fall får du ju göra det här också. Fråga lite enkelt om det är något nytt på G inom karriären, innan ni sätter igång. Då har du inte låtsats som ingenting, men behandla honom sen som vem som helst!

Vem är det?

• Liljan77

De e väl bara till att bete dig som vanligt.Han e ju vanlig människa trots att han e kändis.Elev som elev.

• Anonym

Kan du inte bara vara som vanligt? Alltså inte ignorera personen o inte heller vara "igenkännande"? Är man proffs ska det ju märkas...

• Anonym (vad göra?)

Bonanza,
    jag brukar kallprata och är ganska bra på det, vad bra att hört det, kanske bästa att låta han förstå att jag "vet" om honom.

Vill bara inte låta som om man blir tok imponerad liksom....

hehe, jag vill inte säga vem han e..... han kanske hänger här på FL

• menilla

Du skriver att du inte har några problem med att utbilda kändisar. Då är det ju inget problem. Behandla honom så som du behandlar alla dina elever- kända som okända.
    Du kan ju tydligen din sak( vet ej vad du undervisar i) eftersom att du har elever som kommer till dig. Kändisen har ju hört talas om dig på ett eller annat sätt.
    Se det som en komplimang att han kommer till dig.
    Han är en vanlig person trots att han är känd.

Lycka till!

• Anonym (vad göra?)

det är klart att jag är med på att han är människa han också, men eftersom han är så känd som han är blir det svårt att låtsas som om det regnar.
    Har utbildat småkändisar förut utan att låtsas om att jag "vet vilka de är" men det här är svårare.
    som jag skrev inan är det inte det att jag är "fan" av honom. Utan jag vill inte framstå som en konstig typ.

• Anonym (vad göra?)

anonym

va? här kommer nog komma många förslag på kändisar hehe

• Anonym (Go for it)

nämen se där! dig känner jag igen! JAG tycker du hade det bästa förslaget själv Jätte bra faktiskt.

• Amorella

Jag skulle nog ha kallpratat lite och visat att jag visste vem han är. Ungefär som Bonanza skriver, någon fråga om "hur går det med det och det?". Men sedan inte visat mig alltför impad, för det är ju trots allt du som ska lära honom något. Ja, helt enkelt varit professionell.

Svar på tråden min elev är en poplär kändis, hur ska jag bete mig?