• Anonym (vad göra?)

min elev är en poplär kändis, hur ska jag bete mig?

Jag väljer att vara anonym eftersom jag inte vill hänga ut mig i mitt yrke.

Jag jobbar som personlig lärare och har nu sett att en väldigt känd person här i sverige har bokat upp sig på en privatlektion med mig på fredag.
    Hans namn är hans artistnamn och hans person är så känd att jag bara inte kan ha missat honom.
    Jag vet nu inte hur jag ska uppträda vid första träffen med honom.... ska jag låtsas som att jag inte känner till honom eller ska jag helt ärligt säga: nämen se där! dig känner jag igen! ?????
    Jag är verkligen inget fan av honom men visst är det lite kul att han ska ta lektioner av mig. Jag har inga som helst problem att utbilda kända personer, har gjort det förr, fast då har personen inte varit så här extremt känd som denne är....

snälla, ge mig bra förslag, jag vill inte göra "fel".....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-11 20:59:12:
    det ska tilläggas att det inte bara är EN lekton vi kommer ha utan många fler. Den första är nu på fredag.

• Svar på tråden min elev är en poplär kändis, hur ska jag bete mig?
  • Bonanza

Jag har hört att kändisar tycker att det är jättepinsamt när man låtsas att man inte känner igen dem. Men samtidigt ska du ju inte göra en så stor grej av det?

Brukar du kallprata lite med dina elever? I såna fall får du ju göra det här också. Fråga lite enkelt om det är något nytt på G inom karriären, innan ni sätter igång. Då har du inte låtsats som ingenting, men behandla honom sen som vem som helst!

Vem är det?

• Liljan77

De e väl bara till att bete dig som vanligt.Han e ju vanlig människa trots att han e kändis.Elev som elev.

• Anonym

Kan du inte bara vara som vanligt? Alltså inte ignorera personen o inte heller vara "igenkännande"? Är man proffs ska det ju märkas...

• Anonym (vad göra?)

Bonanza,
    jag brukar kallprata och är ganska bra på det, vad bra att hört det, kanske bästa att låta han förstå att jag "vet" om honom.