• LPW

Hur göra med taklampa då taket lutar?

Vi kommer att ha lutande tak på hela vår övervåning (från 2,40-3,20 m). I sovrummet har jag sett en underbar taklampa som jag skulle vilja ha men det är en hängande lampa... Det går givetvis att få den att hänga rakt, men hur gör man med den lilla "kupan" (koppen/kåpan eller vad det nu kan kallas för) som brukar sitta mot taket och dölja själva kontakten? Jag skulle ju behöva en sådan som är lite sned så att det inte ser konstigt ut pga av taklutningen. Nåon som har förslag på hur man kan göra för att få det att se bra ut?

• Svar på tråden Hur göra med taklampa då taket lutar?
  • Jerker Lundgren

Bygga en liten vinkel så att du kan sätta den rakt?

• väntar o längtar

Kolla med en elektriker om det inte går att kapa sladden i exakt längd och ansluta på ett så diskret sätt som möjligt. Därmed skippar du plastkåpan.

• Monsa

Jag skulle helt enkelt skära den lilla plastkåpan snett med en kniv, det borde inte vara särskilt svårt. Lycka Till! /M

• Coursell

Spotar!
    Har vi i flera rum och det är helt kanon!

• Coursell

Oj...för snabb igen Sorry. Du hade visst en lampa redan. Då får jag hålla med övriga talare.

• LPW

Njae- jag har inte lampan ännu men har sett en jag väldigt väldigt gärna vill ha och det är en hängande lampa . Vill helst inte ha "spottar" i sovrummet...

Svar på tråden Hur göra med taklampa då taket lutar?