Myranstolar (eller kopior)
Var kan man köpa Myranstolar (eller egentligen kopior)?
Var kan man köpa Myranstolar (eller egentligen kopior)?
Här (i Karlstad) kan man köpa dom på Mio möbler.
Jag köpte våra på coopforum, 4 st för 600 spänn, rena rama fyndet!
Ska kolla Mio.
juliah, var det länge sedan?
det var i mars om jag inte minns fel, men såg dom häromveckan på coop i haninge, du kan juh alltid ringa och fråga!
Det finns liknande stolar i 2-pack på Ellos för 599:-
www.ellos.se/SplashPage/SplashPage.aspx&PageId=641
Myran stolar kostar runt 3000 kronor styck och finns INTE på Coop, eller mio eller ellos.
Jag personligen skulle hellre spara än att köpa kopior, men MIO har ändå rätt snygga varianter tycker jag
Xyra, var säljs originalen då?
Har sett i en mindre mobelaffär en gång, men den finns inte kvar här.
Xyra: Dom som finns på MIO är snarlika dom som såldes på COOP i våras! Så duger dom på MIO åt dej så borde dom på COOP duga. (Bara ett litet inlägg...) Och TS frågade faktiskt efter kopior åxå...
Hehe, näe, inte trodde jag att det var RIKTIGA myran jag köpte för 600 spänn på coop...
men jag ville tipsa om det som TS efterfrågade!
Om man ska ha 6 stolar så känns närmre 20 000 kanske lite väl mustigt om man inte är gjord av pengar förtstås!
Lycka till TS!
NeoVilja:
vad otrevligt du skrev, tråkigt med sådana som dig i trådar...
TS:
Riktiga myran-stolar finns på många möbelaffärer, om du söker på google så får du säert träff.
Ja, jag ville bara kolla här om ngn hade tips på var man kan köpa Myran eller kopior (som de flesta nog inser att det inte är samma sak).
Tack juliah!
Ett tips är att kolla på Silvan där har dom en stol som kallas skalstol tror jag och den finns att köpa för under 200:-/st. Har själv köpt mina ifrån Mio och ångrar att jag inte letade lite innan. För dom på Silvan ser exakt likadana ut men är bra mycket billigare.
Vi har köpt våra kopior på mio, men jag rekomenderar dom inte! Skitkvalitet! De har lixom spruckit i träet och ser "randiga" ut... Nästa gång blir det orginal. Kolla på blocket, kan ju hända att det finns beg till bra pris!?
Lycka till!
Jag har köpt kopior på harald nyborg och gör det inte igen, jag satt på golvet.
Däremot så kommer jag köpa billiga kopior som jag hittat på blocket och som är inköpta på MIO. Det finns en uppsjö av stolar där. Både kopior och äkta myror. De äkta myrorna kostar ju lite bara, man kanske inte har råd med 1500:- st för en begagnad.
Annars såg jag nu att MIO har någon liten kampanj på deras Millerstolar tillsammans med ett plaine-bord i linande stil. Det var väl 2600:- eller 2900:- beroende på vilket slags faner du vill ha på bordet. Då skulle det alltså ingå 4 stolar i valfri färg till det priset.
Monsa: Det lät ju som ett kanonbra pris! Jag kan bara inte hitta det på deras hemsida. Var var det du såg erbjudandet?
österlentösen, vi va på MIO och såg erbjudandet där, det var i Värnamo.
Jag kan inte bestämma mig, antingen hämtar vi 12 stolar för en struntsumma i Malmö men en bit att köra iof. eller så hämtar vi bord och sex stolar i Jönköping för ungefär samma peng. Vet itne om jag vill ha bordet till egentligen.
Om jag skulle köpa Myranstolar skulle jag definitivt försöka hitta dem på en auktion eller liknande. Blir billigare än att köpa nya.
Riktiga Myran kryllar det av på blocket så det kan man ju hitta billigare än nya men om nu plånboken inte klarar att betala 1500:- st så kan det ju va bra med kopior.