• chemistry

Hur länge överlever guldfiskarna utan mat?

Mina föräldrar har guldfiskar och är på semester. Syrran skulle dit och vattna blommor och mata fiskarna igår. Men hon glömde bort fiskarna och kom inte på det förrän långt senare. Senast dom fick mat var i söndags (dom får en nypa bara åt gången) och nu kan inte syrran sticka dit igen förrän imorgon.
    Är firrarna döda då, eller klarar de sig så många dagar? Har ingen aning själv, kanske är en dum fråga?

• Svar på tråden Hur länge överlever guldfiskarna utan mat?
  • ebben

nä,de klarar sig säkert! men det finns ju långtidsmat att sätta i som de kan äta av......då behöver ingen fara o mata......sånt skulle de ha skaffat!

• Tesie

Nej de kommer inte vara döda, men säkert hungriga

• Tesie

Håller med ebben , sådant är smart!
    Fast blommorna skulle ju vattnas de med, får köpa sådana där strutar man stoppar i krukorn ao fyller med vatten så de med klarar sig själva då haha

• firiona

tror de klarar sig 1 vecka utan mat.. har för mig att jag har läst det någonstans. Men de kommer säkert vara hungriga :)

• Sandreli

Men ge fiskarna mat så de slipper "vara hungriga" då, är ju superbra om det finns "långtidsmat" eller vad det hette.
    Finns ju ingen orsak till att svälta stackarna!

• Petra H

Ingen fara med firrarna. Skaffa "långtidsmat" på zooaffären.

• chemistry

Okej, skönt! Meningen har ju varit att vi ska mata dom varannan dag när vi ändå vattnar. Men iom att hon glömde blir det 4 dgr istället. Vi vill såklart inte svälta dom!
    Blommorna är det ingen idé att ha självbevattning i, min mamma har ca 80-90 krukväxter i huset och ca 15 i trädgården. Jag vet, hon är galen!

Svar på tråden Hur länge överlever guldfiskarna utan mat?