• Sagamo

Någon som nyligen köpt kök från Swenova?

Undrar om det är någon som köpt Swenova kök Prisma körsbär nyligen?

Går själv och suktar efter det köket och fått en offert på 108.000 för 9 underskåp, 5 överskåp och 2 högskåp. Är inte detta Hutlöst?! Gedigna Ek kök är ju 30.000 billigare och det jag vill ha är ju MDF skivor med laminat...

Snälla hjälp mej med vad ni gett för era kök...även om det inte är Swenova. Ikea vet vi har bra priser men vi gillade inget kök som dom har.

• Svar på tråden Någon som nyligen köpt kök från Swenova?
  • Pokergirl

Lät lite häftigt, har ni ämfört med andra typ home, myresjö, hth, promobia, tibro?

• KajsaSthlm

Ja, det lät dyrt. Kommer inte ihåg exakt vad vi gav för vårt (vitpigmenterad ek). Tror det var ca 50-60 tkr. Men då var det bara luckor och stommar och sånt. Sedan tillkommer ju bänkskivor, blandare och vask, vitvaror, ev montering etc. (Vi har inte ett SweNova kök förresten).

• Sagamo

Nej visst är det konstigt, mitt pris gällde visserligen bänskivor en diskho och handtag. Men ändå! Fick ett pris från en annan återförsäljare och det blev inte alls lika mycket. Så vi blev nog lurade.

• Sagamo

Pokergirl, jag försökte söka på Promobia men jag fick ingen träff på det. Har aldrig hört talas om det, har du nån adress dit eller så?

• Pokergirl

Sen har ju jysk en köksserie, kommer inte på vad den heter bara för det.... En bakant köpte det köket och är jättenöjd.

• Sagamo

Jag har sett den epoq, tycker oxo dom har fina kök. Tyvärr är vi ganska styrda utav vad för slags utseende luckorna har. Vet med oss själva att vi inte är några som går och torkar luckorna stup i kvarten, och då vill vi inte ha en massa mönster och speglar som är lite krångligare att torka av. Inte heller vill vi ha helplatta....fasett slipat är våran melodi. Har märkt att vi är ganska begränsade i urval när vi vill ha det så.

Svar på tråden Någon som nyligen köpt kök från Swenova?