Vad brukar du packa inför weekend resa?
Liten och smart packning? Vad är det viktigaste att ta med sig?
Liten och smart packning? Vad är det viktigaste att ta med sig?
jag brukar alltid ha med underkläder som räcker längre än dagarna man är borta... det kan alltid hända något som gör att man måste byta underkläder fler ggr om dagen.. jag tycker inte det är fräscht att duscha 2-3 ggr om dagen pga salta bad o sen dra på mig samma trosor.. även om dom är använda några timmar..
packa även efter vädret... ha inte jacka med om det är 25 grader varmt.. ha istället en kofta eller långärmad tröja med som även skyddar mot mygg o som du kan kombinera med något annat plagg under dagen.
tänk efter vad ni ska göra under helgen. vad krävs det för kläder? packa inte med 3 kjolar om ni ska plocka blåbär.. o tvärsom...
ha bekväma skor!! gör inte misstaget att åka iväg i stilletklackar/pumps o sen blir det promenad i stan en av dagarna med blåsor o skavsår som följd....
Beror helt på vart resan går någon stanns...
Beror på vart du ska.
Vi åker ofta iväg fre-sön med båten och då packar jag bad kläder, bra kläder att ha på dagen, nåt plagg som passar att ha på kvällen. Försker tänka på att kläderna ska passa med varandra ifall olyckan skulle vara framme och det blir fläck på tex tröjan. Försöker packa kläder som tål att vara nerpackade utan att se ut som ett dragspel efter en dag i väskan.
Sen packar jag ner ett par snygga skor och ett par skor som är sköna att gå långa sträckor med.
Plus extra underkläder.
Storstads weekend.
Storstadsweekend låter hyfsat välklätt o sommarvarmt...
*bekväma skor, ska ni ut o shoppa krävs det bättre skor än flipflops och höga klackar...
*sköna lätta kläder som varken skaver, sitter åt eller gör att du svettas. Lätta linnen, kortärmade toppar.
Jag skulle packa ungefär så här:
*mjuka sandaler eller tygskor som även matchar en sommarklänning eller kjol
* 2 linnen, 1 topp med lång eller kort ärm, 1 tunika
*ett par lätta sommarbyxor i strykfritt material som kan matchas med allt ovanför typ såna här "sladderbyxor" i bäckebölja, ett par capribyxor/cityshorts.
*en kjol som kan matchas med topparna ovan ELLER en sommarlätt klänning för en kväll på uteserveringen.
*tunnare kofta/tröja som skydd för sol, regn och mygg.