• AnnaGBG

Slemmigt bajs som luktar apa-Är det tänder?

Får inte tag på BVC och på sjukvårdsupplysningen är det bara upptaget, så snälla vet någon??
    Noels bajs är slemmigt och grönt och luktar som sagt RIKTIGT illa! Kan det vara tänder? Han är oxå väldigt gnällig!!

• Svar på tråden Slemmigt bajs som luktar apa-Är det tänder?
  • AnnaGBG

Ska kanske tillägga att han är drygt 3 månader och en tand har redan kommit igenom men jag märkte inget konstigt med honom då....

• Jennie Brunflo

Han kan vara förkyld.
    Förkylning kan gå ner i magen på de små och då blir bajset konstigt och luktar apa. Eftersom han är grinig så gissar jag på det.

Har du tagit tempen? Vad visar den?

• AnnaGBG

Nej, jag har inte tagit tempen. Men jag ska göra det genast! Tack, jag läste igenom gamla trådar och såg att det fanns lite om det redan. Idag är nog värsta dagen i hela mitt LIV. Allt går fel och så det här oxå! Jag och Noel grinar ikapp här!!!
    Har ju inget med saken att göra men...

• Ulli

Jag citerar ur Barnläkarboken av om tänder:
    "Barn producerar mer saliv än vanligt, dreglar, stoppar fingrarna i munnenoch tuggar och biter på olika föremål. Han är kanske klängig och retlig, har svårt att sova, gråter och kinkar mer än vanligt. De flesta av dessa symtom uppträder alldeles innan tänderna kommer fram. Symtom vid tandsprickning innefattar INTE luftrörskatarr, blöjexem, kräkningar, diarré eller aptitförlust. Detta är symtom på en bakomliggande sjukdom, inte på att tänderna håller på att bryta fram.Däremot förekommer inte sällan samtidigt med tandsprickning lätt temperaturökning och iblend luftvägskatarr."

Svar på tråden Slemmigt bajs som luktar apa-Är det tänder?