• HaltaLotta

soffan tomelilla från ikea?

Någon som har ovan nämnda soffa? Är ni nöjda med den? SKön att sitta i osv? Lätt att byta klädsel?

Vad har man "normalt"? 3+2+1 eller bara 3+2? Jag vill helst ha 3+3, men sambon säger att det har man inte......*hmm*......

Nån som förstår sig på mitt röriga inlägg?

• Svar på tråden soffan tomelilla från ikea?
  • Edwina

En kompis till mig har den soffan. Den är mysig med alla kuddar och skön att sitta i, den är väl inte så dyr heller? Klart du kan ha 3+3 om du vill... Vi har 3+1+1 men jag vill ha 3+2 men det blir så trångt här.

• Ulli

Jag har haft den, köpte den för typ 11- 12 år sedan, min första soffa. Jag hade tresits + fotölj och fotpall. Toppen med avtagbar klädsel, jag bytte efter ngt år. Den har hållt bra min sons farbror har den nu till sin först lgh.

• HaltaLotta

Låter ju bra det......såg att den bara fanns i vit eller sand.......hmm......hade helst velat ha en mörkare färg...... Aja, får fundera , tack för era svar!

• Edwina

Min kompis har en mörkgrå typ granit grå. Snygg och praktisk färg kolla upp.

• Björkeli

Hej.

Jag har Tomelille bäddsoffa, plus fotölj. Tycker att man sitter så där skönt i den.

På IKEA i Gbg säljer de ut klädslarna, just för jag tror att de skall sluta med sortimentet så kolla upp det innan, så du inte står utan klädsel sen när du vill byta... eller din klädsel går sönder...

Lycka till!!

• Jennie Brunflo

Min ena kompis har en typ dalablå och en annan kompis en djupröd....de är jättemysiga och snygga.

Ett bra val!

• BlackAngel

Jag har en! Den är verkligen jätteskön, tyvärr har min hund grävt lite i den när han var valp... Vi har två klädslar, en gråblå och en vinröd. Det är hyfsat lätt att byta klädsel, men betydligt svårare att stryka den efter tvätt.

• Gosgrodan

Vi har också en och är jättenöjda. Skön och snygg! Enda nackdelen är att man måste puffa kuddarna varje gång man suttit i den för att den ska vara snygg.

• Jojo77

Vi har två st 3-sits i sand. Många färger har utgått så det finns inte
    längre så mycket att välja på. Skön att sitta i men lite tråkigt att hålla på att puffa till kuddarna.

• Morbid Mistress

Vi har bäddsoffan samt tre sitssoffan och är väldigt nöjda!

• Arwen2

håller med gosgrodan, kuddarna i soffan blir helt oformliga när man suttit i den så att man måste fixa till de. Det är väl den nackdelen jag ser, våra kuddar har också blivit lite platta och sladdriga så man får verkligen puffa till de för att det ska se snyggt ut. Annars är den bra, som gjord för att somna i framför tv:n på kvällarna

• Hushi

Jag tror tre-sits är bättre än två-sits. Jag hade tvåsits förut och man sjönk liksom in mot mitten... om du förstår. Mysigt med maken men inte med sväfar...

• pups

vi har den på kontoret.
    underbar!!
    bästa soffan!!

• tjoppaloppan

Jag köpte min i blått 1998 och älskar den ännu.
    Den är stabil och skön!
    Den är en tvåsitsig bäddsoffa. Perfekt som gästsäng, får plats två stycken (om par).
    Det enda negativa är att den är så tung (100 kg bäddsoffa...)
    Det behövs tre-fyra starka personer vid flytt...

Men jag har flyttat tresitsig vanlig Tomelillasoffa på två personer på raka armar- lätt som en plätt!

Undrar dock om den är påväg ut ur sortimentet, eftersom klädselfärgerna utgår hela tiden (rött, orangerött,lila, grönt, blått, duvblått är utgångget) och bara sand och off-white finns kvar nu.

• kanelia

Björkeli - Säljer dem ut dem på Bäckebol eller kållered? Kankse skulle passa på nu isåfall!

Vi har en tresits i sandfärg, matchar utmärkt med våra matsalsstolar!
    Gillar den jättemycket, blir dock lite mycket kuddar och varmt ibland men då slänger jag bara ner kuddarna på golvet så blir soffan ännustörre å skönare!

• Molnet

Oj är det bara jag som är missnöjd?

Vår är helt urtvättad eftersom vi tvättar klädseln lite då och då (så den är inte blå längre )
    Ryggkuddarna sjunker ner hela tiden och sittkuddarna skjuts ut varje gång man sätter sig måste man skjuta in dem annars blir det som en glipa bakpå ryggen.

Den ser helt förskräcklig ut just nu och är ändå bara 3 år gammal. Aldrig mer soffa från ikea!

• vårsol

Världens skönaste soffa!!!

Svar på tråden soffan tomelilla från ikea?