• Ilse

Budget 2 vuxna 2 barn i Grekland?

Hur mycket "fickpengar" bör man räkna med om man åker två vuxna och två barn (5 + 2 år) till Grekland i två veckor (charter)?
    Vi kommer ha lägenhet och laga några mål hemma + frukost. Vi har planerat att hyra bil någon dag, max två. Kommer troligtvis inte hyra solstolar, utan hålla oss med strandmattor.

Blöjor till tvååringen tänkte vi köpa där.

Räcker 16000? Tycker det låter som mycket pengar, men det är ju faktist "bara" 2000 kr /person och vecka.

• Svar på tråden Budget 2 vuxna 2 barn i Grekland?
  • Pikku Enkeli

2000kr bör en vuxen klara sig på, jag gör det iaf. Ett litet barn klarar sig nog på mindre, de äter billigare..

• cader

Vi hade med oss 18000kr till spanien i två veckor eget hushåll
    + vi hyrde bil två gånger ( det är oftast minimum två dagar blir ofta dyrare att hyr kortare så kolla på nätet)
    Men vi hade ca 6000 kr med hem
    2 vuxa 1 ( 1 ) Barn.
    Ta häldre med för mycket pengar om det skulle hända något
    eller ha ett kontokort ( visa ) med reserv pengar på.

• pagaki

Min kollega kom nyligen hem från Grekland och informerade mig om att blöjor var mycket dyrare där än hemma. Annars är maten mycket billigare om man går till vanliga "supermarkets" och inte till turistaffärerna. SPAR & Marinopoulos är två stora matkedjor. Lidl ska också finnas där. Vart ska ni åka?

• pagaki

Ett tips om ni vill komma undan billigt med bra mat när ni äter ute: Välj de restauranger där grekerna själva äter och undvik de på turiststråken.

• smurfis75

Skulle INTE köpa blöjor där...svindyrt!! Ta med hemifrån istället, de tar inte så stor plats i en resväska om ni öppnar paketet.

• mamma37

Ett tips som jag fick av min syrra var att man oftast tar vagn med till de små att man kan lägga blöjorna i korgen under!!

Ha en bra resa vi åker till Grekland den 24 aug. i 2 veckor o räknar inte på nå´n speciell reskassa men tänker ta med lite nudlar o kryddor o så kan man fixa resten där nere!!

Svar på tråden Budget 2 vuxna 2 barn i Grekland?