Övergång från NAN 1 till NAN 2
Halloj
Hur gör jag när jag ska byta från Nan1 till nan2??
Ska jag blanda pulvret från båda eller hur har ni gjort??
Antar att magen måste få vänja sig lite.
Halloj
Hur gör jag när jag ska byta från Nan1 till nan2??
Ska jag blanda pulvret från båda eller hur har ni gjort??
Antar att magen måste få vänja sig lite.
Du kan ju blanda 50/50...
Jag började m att byta ut kvällsmålet mot NAN2 och det funkade bra på min son men de flesta jag hört har blandat 50/50.
Vi blandade hälften/hälften ungefär, i kanske en vecka, var inga problem!
Min son är 4 mån o 4 dagar, är det dags att börja med 2:an eller ska jag vänta lite?
När började ni med Nan 2??
Det var nog vid fyra månader?!
Ungefär samma som din son e nu.. märkte att ettan inte mättade längre.. oj vilken skillnad när jag gav tvåan på kvällen utan att blandad m ettan.. han sov hela natten här
man behöver ju itne byta till nan2 bara för att barnet är fyra måpnader, man kan gott använda nan 1 tills man märker att bebben inte är nöjd, då är det dags o byta.....
Enligt Nestles konsumentupplysning behöher man inte "vänja magen" utan man kan byta direkt från 1an till 2an.
MIn son äter ganska lite vid varje tillfälle, ungefär 100-130 ml, hur blir det då när han kanske är mättare längre, då äter han ju inte lika mycket kanske??
Men han följer sin kurva o vi har börjat med smakisar också, bvc sa att jag även kunde ge honom lite gröt på eftermiddagen.
Jag bytte rakt av och hon har inte haft nån magvärk alls.
Det enda som skiljer NAN 1 från NAN 2 är att NAN 2 har mer järn + innehåller maltodextrin.
Gjorde jag oxå, funkade fint...
Började m NAN2 tidigare än rekommenderat för sonen blev inte mätt o sov dåligt...
jag bytade direkt... på bvc sa dem att de är så liten skillnad på ettan och tvåan så dem ska inte reagera på det
Jag bytte direkt utan överlapp och mina tjejer hade inga problem med det. Märkte dock ingen skillnad i mättnadskänsla och sömn tyvärr. Bytte när de var 3,5 månader.
Det är ju bara en del barn men långt ifrån alla som reagerar med större mättnadskänsla av NAN2 jämfört med 1:an och i princip skulle man kunna använda 2:an redan från start, så lite är det som skiljer de två sorterna åt så om man byter lite tidigare än 4mån. lär inte vara någon större fara.
min är tre månader o jag tänker gå över till nan2 då han inte blir riktigt mätt.
min dotter hade nan1 och sedan tog jag etappvis med övergången för jag prövade att byta rakt av...och hua vad hon skrek, den stackarn fick så ont i magen.
jag tog 25/75 e ett par dagar, sedan 50/50 i några dagar o sedan 75/25 och till slut övergick jag helt till 2an.
Bytte direkt, inga problem.