• MajaLarsson

pasta lr couscous??!!

vad är nyttigast egentligen??
    bulgur, pasta, fullkornspasta, ris, fullkornsris, råris, couscous osv osv!?

försöker äta lite mindre men framförallt nyttigare!
    men så läste jag på baksidan av snabbmakaronerna å en portion (lr hur det nu va) innehåller 350kcal å 71 kolhydrater...
    couscous (som jag älskar!) innehåller 340kcal å 74 kolhydrater...
    vad för sorts kolhydrater ska man äta när man vill gå ner i vikt??!
    förutom grönsaker förstås!

• Svar på tråden pasta lr couscous??!!
  • Jannamia

Det bästa av de producter du angav är fullkorns-bulgur. Det finns även något som heter Quinoa. Det är det överlägset nyttigaste valet, innehåller förutom ett lågr gi även en hel del proteiner,

• Zahcro

alla kolhydrater bör du undvika när du ska gå ner i vikt om du är en person som sitter still mycket. Idrottarna bör däremot undvika fett.

När jag o sambon bantar så äter vi flingor eller smörgås (1st) till frukost och ett mål pasta/potatis osv om dagen. man måste ju ha i sig kolhydrater oxå.

vi gjorde en soppa på buljong vatten, fisk, vattenkastanjer, broccoli, blomkål, räkor osv (saker utan kolhydrater. det man tycker om) sen så hällde vi ner pasta i det, var såå gott. man kan ju skippa pastan i man blir mätt på soppan i alla fall.

men vad som är nyttigast har jag ingen aning om utav past osv mkt kolhydrater är det i alla fall!
    och i mjöl!!

• Jannamia

När du vill ned i vikt så ska du hålla dig till kolhydrater med lågt GI.

• MajaLarsson

vart i affären finns quinoa??
    även hört talas om hirs, vad e det??

zahcro:
    jag rör knappt nåt på mig! klarar mig bra på väldigt lite kolhydrater (om jag bara kunde låta bli colan...)men vill ha detta när jag äter tillsammans med store sonen mitt på dan. han frågar så när jag inte äter pasta/ris/gryn..

• Jannamia

Jag köpte det på Coop, det stod bland bulgur o couscous.

• MajaLarsson

jannamia:
    oki, ska kolla på maxi imorgon! tack så mycket!

Svar på tråden pasta lr couscous??!!