• Jen nifer

Bästa Rottweiler kenneln!

Tänkte höra, sett att en hel del har rottweiler här.

Jag har en flick apå cirka 11 månader här hemma.
    Inte från en kennel, men hon är värdens mysigaste gosigaste o bästa hunden.

MEN

Jag känner ändå nu när man vet mer om fördelen med en reggad hund från en fin kennel, Roligt med fina papper. Man kan tävla om man vill.
    O de är ändå en liten garanti på att de är en vättig hund. Sen blir de alltid vad man gör dom till..

Men har ni något tips på väldigt bra Rottweiler kennel?

Ska väll inte skaffa en riktigt än, men kul o kika.
    Kanske hösten 07 Då våran tjej är 2 år. Får se hur läget är då.

Plussade 18/5. V.12 Nu!
  • Svar på tråden Bästa Rottweiler kenneln!
  • Jen nifer

*puff*

Plussade 18/5. V.12 Nu!
  • Amstaff loco

hej e inte jätte insatt i Rottis men vi köpte vår Amstaff i örebro å han som ägde amstaff kenneln e stormförtjust i rottis å har en här ifrån www.ziegerrottz.com/kennel/start.html

jag har sett deras avkommor å finare rottisar e svårt att hitta (i allafall i mina ögon )

ps skickar även med länken till kennel där vi köpte vår hund.. de finns mycket bra länkar mm om rottis där också.. ! lycka till

hem.passagen.se/ntd/

• Cattla

Det beror på vad du ska ha din rottis till. Vissa är med inriktade på mentalitet/bruks och andra på utställning. Sen är det oxå så att det finns bättre och sämre kombinationer, även hos "topp-uppfödarna".

Kolla upp att föräldrarna har meriter inom det som du finner viktigt samt naturligvis hälsa (HD, AD mm).

Vill du ha en hund att tävla bruks med, köp inte en valp efter en omeriterad tik ur en omeriterad kull. Visst kan hon lämna toppen, men chansen att en toppmeriterad tik ur en toppmeriterad kull lämnar bättre är avsevärt mycket större.

Samma resonemang gäller förståss utställning. Och då menar jag inte att ett enstaka CK är bra, utan gärna minst CK på i princip varje utställning...

Lycka till!

• Jen nifer

Jag är inte direkt intresserad av utstälning, utan i mina ögon är de en bruks hund som också ska användas till de, spårning med m,m tycker ja är intressant o våran tös älskar de vi testat..

Plussade 18/5. V.12 Nu!
  • Uncia

jag kan rekommendera grindsjöns kennel. ligger vid stockholm. väldigt aktiva inom rasklubben och anordnar träffar och träningar. ställer ut en del med. en vän hade en jättego och fin tik därifrån.

• Ida 84

Man kan ju alltid kontakta SKK och höra vilken kennel de rekomenderar.

• AgainstMe

SKK rekommenderar ALDRIG ngn kennel, det är mot deras principer - de ska ju vara opartiska. Rasklubben ska inte heller rekommendera någon kennel, de ska bara tala om vilka kennlar som finns eller vilka valpkullar som finns.

Det bästa är ju att ringa runt, och surfa runt  samt kolla hälso-och tävlingsstatistik på SKK Hunddata.

Ska du satsa helhjärtat på tävling bör du välja hund från meriterade föräldrar. Nej, valpen ärver inte titlar (som folk alltid brukar säga....) men att en hund är ex bruksmeriterad talar ju om att hunden ifråga är tränings-och tävlingsbar.

• prickelina
    http://www.zumaskennel.se/

Jätte fina hundar, går jättebra på utställningar, bra temprament. Ligger dock i ystad tror jag men det kan ju vara värt resan! Vart bor du?
Svar på tråden Bästa Rottweiler kenneln!