Vad betyder FET?
Känner mig lite dum men måste bara få fråga vad FET betyder? IVF, ICSI och det mesta annat har jag hittat svar på men inte FET.
Känner mig lite dum men måste bara få fråga vad FET betyder? IVF, ICSI och det mesta annat har jag hittat svar på men inte FET.
det e det man blir om provrörsbefruktningen funkar :) näe jag skoja bara.. har ingen aning.
FET = Frozen embryo transfer, dvs frysförsök.
(Jämför ET = embryo transfer, som det heter vid "färskförsök", dvs IVF/ICSI.)
Förresten behöver du inte känna dig dum, jag tror att i stort sett alla IVF:are har ställt den frågan någon gång. Det var i alla fall en av mina första frågor på en sådan här IVF-sida.
Ahaaaaa....alltså då man plockat ut ägg och fryst ner för att kunna göra flera försök med insättningar, eller? Typ som en av mina väninnor, som fick barn m hj a IVF och ett par år senare satte de in ett nytt befruktat ägg som varit nerfruset, och nu är hon tvåbarnsmor. Hoppas jag inte är riktigt ut och simmar nu . Men kul att veta i alla fall. Tack så mycket!
Rinjina: Ja du har fattat helt rätt. Om man får många fina embryon vid IVF fryser man ner de man inte sätter in, och sedan kan man alltså tina upp ett sådant embryo och sätta in = frysförsök.