• MSI

Ska en diskmaskin läcka ånga?

Precis installerat en diskmaskin och undrar om det är normalt att det läcker lite varm ånga i överkanten på diskmaskinens lucka under tiden den diskar? här kommer det iaf en del ånga som sedan kondenseras mot diskbänken så det blir blött på framkanten av diskbänken.

Ska den bete sig på detta vis? Hur sköter sig era maskiner?

• Svar på tråden Ska en diskmaskin läcka ånga?
  • MSI

22 klick och ingen diskmaskinsägare i sikte.. *puff*

• pepsimax

Så ska det nog inte vara,verkar som dä inte ä riktigt tätt.Ring till affären där du köpt den.

• Kristin24

Nej så ska det inte vara...då är något fel.

• MSI

Problemet är att de hävdade att det var normalt vilket jag inte kan tänka mig att det ska vara. Så därför jag luskar lite med er

Har ringt och tjatat mer på dem nu och de ska åtminstone komma hit och kika på det nästa vecka.
    Men det kan inte vara rätt att det ska bli en 20-30 droppar vatten på golvet varje gång man kör maskinen.. Det kommer ju aldrig parkettgolvet att gå med på.

• sommar2001

Nej det ska inte läcka varken ånga eller annat. ok om man öppnar luckan innan det är klart men inte annars. Låter som att luckan inte håller riktigt tätt..

• sommar2001

Förresten, vad är det för märke?
    På vissa modeller kommer det ut lite ånga men de har ju "hål" för det..

• MSI

en electrolux som saknar hål så jag antar att något är fel.

Trist när man köper något för 5000kr och så funkar det inte. ja ja förhoppningsvis inser deras tekniker också det orimliga och åtgärdar det hela på tisdag.

Tack för alla svar!

• sommar2001

ja, det kan vara något så simpelt som en list som släppt eller så kanske luckan har fått sig en smäll så det är därför... De fixar det säkert..

• 201201232

Jag har en electrolux bänkdisk och den läcker ingen ånga. Lite underligt med ånga tycker jag, hur varmt diskar du?

Svar på tråden Ska en diskmaskin läcka ånga?