• Bellahhh

Gravid-Massage

Någon som har varit på det? Vill veta mer, om det var bra och så, vill gärna ha rekomendationer på ställen som har sådana behandlingar i gbg..Jag funderar på hagabadet om någon har varit där får ni gärna skriva å berätta lite =) Kram kram

• Svar på tråden Gravid-Massage
  • laven

Jag har varit på massage för gravida flera gånger, dock inte i Gbg. Det är fantastiskt när massören vet vad den gör och verkligen är utbildad på gravida. Dock inte lika fantastiskt när de inte är det....

• sesssan

Jag skulle också vilja gå på det längre fram i min grav tror jag..Bor också i gbg.Tittade på din sida..vad fin den var..hur vet du könet redan? jag vill me vet...;)

• Bellahhh

Laven; Tror dom vet vad de gör på hagabadet ;) Verkar så på priset iallafall haha Räcka ut tungan. Ingen som har testat dom ??

• laven

Jag har betalat lika mycket för kass massage som för bra massage... så man vet aldrig. Men du kan ju fråga dem. Det bästa är om de har en särskild kudde med hål i så du kan ligga på magen.

• mippy

jag var på gravidmassage på kurortshotellet i varberg och det var underbart.. men då hade massören full koll på vad hon gjorde oxå... tyvärr hade de ingen sån smidig bänk, så jag fick ligga på sidan, men de funkade jättebra det oxå..

• Bella06

Jag har oxå provat på, skönt men obehagligt då jag fick ligga på en vanlig brits upp puffad med en massa kuddar. En brits med hål i är nog att föredra, så man kan slappna av helt å hållet. Fast alla är vi olika känsliga, jag avskyr att ligga på mage (nu som gravid alltså, inte annars )å då var jag ändå bara i v.25 typ när jag fick massagen...

//Bella06 Alldeles strax i V.33!
  • Bellahhh

Jag tror de har en bänk med hål i, det heter ju gravidmassage och kostar 700:- drygt, så nog måste de veta vad de gör! Det kan ju vara farligt att massera gravida annars.

• Bellahhh

Mippy ; Jag har varit på varit på "vanlig" massage på varbergs kurort en annan gång, det var verkligen underbart =D

• Bellahhh

"Spa-massage för gravida – nyhet!

En underbart mjuk och avstressande helkroppsbehandling. Du väljer tillsammans med terapeuten vilken aromaolja som passar dig bäst. Samtliga oljor innehåller olika växtextrakt som var och ett har sina speciella egenskaper. Huden blir mjuk och väldoftande. Anpassad för dig som är gravid.

50 min: 685 kr "

Dom har även gravid-vattengympa som verkar grym! Synd att det är försent bara...Är ju i v.37 nu, det får bli nästa gång ;)

• mippy

Bellahhh: Eller hur.. man märker verkligen att dom har koll.. Men e de säkert att de e försent.. eller de kanske e svårt att få tider.. annars tycker jag du ska boka en..

• linda 1976

Jag har varit på gravidmassage dock i stockholm på Axelssons spa. Där hade dem specialdesignade bänken med ett stort hål för magen och två mindre för brösten =) Så rätt kul ut men det var jätteskönt att kunna ligga på magen.
    Det var en helkroppsmassage, och det kan jag verkligen rekommendera. De har ju koll, och det enda som inte ska masseras är ju magen, så passa på nu när kroppen behöver det.

• mippy

linda 1976: nja, man ska väl inte massera nedre delen av ryggen heller.. eller för mycket på fötterna..

• Lilla Mimsan

Jag har läst på Axelsons till massagterapeut. Där gav vi elevbehandlingar som kostar 140:- för 45 min. Där tas gravida emot. Finns i både Stockholm och Göteborg. Malmö också tror jag. Har även hört att Axelsons SPA ska ha speciella bänkar för gravida men det behövs inte. Går ni till en under utbildning vet de hur de ska behandla gravida. Vi hade patienter som var sent in i 8:e månaden

• Bellahhh

Det var underbart, men jag hade gått lite väl långt tyckte hon så jag fick ligga på rygg större delen, det var en vanlig bänk men en stor tjock skumgummimadrass med hål för magen på =) Är ju i v.37 så det gjorde lite ont i revbenen efter ett tag haha ;) Men det var jättebra, massage överallt till å me i ansiktet hehe, det var en mjuk avslappningsmassage, ingen som förbygger ryggproblem å så så det gör ont. Det var bara sköööönt!!

• MammaJeanette

Jag har blivit masserad. De erbjöd kostnadsfritt hos bm, för mammor som har de lite extra jobbigt! De va en bänk med hål för magen. De va så underbart!! Att bara ligga på mage var lyx!! Önskar alla kunde få det! =)

Svar på tråden Gravid-Massage