• flaxan

Färdiga sallader i påse ok?????

Ska iväg på camping semester och kom då på att de här färdiga salladerna som finns att köpa på påse är ju väldigt smidiga att köpa för att slippa allt stök. Men det enda jag funderar på är om någon vet om det är mycket bakterier i sådant det är ju förpackat? I den bildas väl inga skadliga bakterier elelr?

• Svar på tråden Färdiga sallader i påse ok?????
  • Eliin

neeej.. ät på.. jag äter dom jämt.

• Majken

Dom flesta är sköljda och klara och vi tycker att dom är alldeles kanon!!

Love my M-girls
  • Cassiopeja

vänd på påsen och kolla så inte salladen ser "mosig" ut, annars är de ok. men ibland kan de bli så innan bästföredatum...

Maria & Eira 060115
  • Annevi

Inte tror jag det är några skadliga bakterier i påsarna...men man kan ju kankske t.ex. ta ur de ur påsarna, skölja och förvara i nån liten låda....

• turpis

Jag har verkligen för mig (vill inte vara för säker, då kanske någon frågar om jag kan hänvisa till en forskningsrapport ) att man har hittat rätt mycket bakterier i såna påsar när man har testat. Gör som Cssiopeja säger och kolla så att den ser fräsch ut. Kolla också datumet, jag köper inte sån sallad om den snart går ut. Du känner ju också hur den luktar när du öppnar påsen, det säger ju det mesta.

Du ska ju absolut inte helt undvika påsarna, ha lite koll bara!

• metallgem

Skölj den bara, som med alla grönsaker.

Jag brukar lägga den i en skål med iskallt vatten under tiden jag lagar mat sen plokcar ajg upp den och rister den i ett durkslag.
    Då ligger där vääldigt mycket grus i botten på skålen..

• FenomenaA

Man har väl hittat bakterier ganska ofta i dessa sallader, och eftersom man inte hettar upp dem så äter åtminstone inte jag dem som gravid. Inte som ogravid hellt iofs. :)

• dallring

skölj den.
    oavsett om det står på att den är sköljd så bör man göra det en gång till.
    annars tror jag att det är ok. koll så att allt är fräscht, skölj och ät.

Svar på tråden Färdiga sallader i påse ok?????