Siljaline vs Vikingline
Vilken av dessa har bästa båtarna,eller bästa maten?
Vilken av dessa har bästa båtarna,eller bästa maten?
Röstade på Viking bara för att vi alltid åker med dem Priserna är billigare, eftersom jag har clubkort.
Däremot är maten i cafeterian under all kritik. Den är kall, stel och dyr som stryk, två normalportioner vägdes in på 260 spänn häromveckan när vi åkte.
Dessutom väger de salladstallriken ovanpå en större tyngre tallrik.
men kort sagt, sålänge priserna är så låga som de är är det Viking som tar mig över pölen till hemlandet
silja, överlägset både bäst mat och båt. inte lika mycket fylla som på viking, vilket gör resan trevligare för oss som inte åker för att handla taxfree eller festa.
iof lite dyrare, men jag betalar hellre för att slippa kass mat, sunkig båt och alla dessa festande som springer runt och väcker en nätterna igenom.
silja, nyare å finare båtar
viking, för att det åker vi mest.
Silja är mycket finare på alla sätt och vis.
Viking är budgetbåtarna där det sups mer och är mer slitet.
Jag åker aldrig med Viking om jag kan välja.
Likaså TT-line som går från Trelleborg. TT-line har de uslaste och sämst städade båtarna jag någonsin åkt med. Det var rent av äckligt!! Fy f-n!
Trots rökförbud i hytten så stank det rök.
Hm, är det inte att Viking är för fylledrägget med låga priser och usel service/mat, medan Silja är dyrare, mer ordning och god mat?
Säger Silja men jag är partisk eftersom jag jobbat där för många,många år sen
hoffa: TT är jävligt äckliga, det hade jag glömt...:-P
Jag har jobbat på båda rederierna. Även fast jag åker mest på Silja måste jag säga att maten på i alla fall Cinderella är mycket bra.
Tyvärr måste jag tillägga av egen erfarenhet så är säkerheten mycket bättre på Silja. Fick bättre träning och officerarna kändes mer seriösa när det gällde säkerhetsträning. Har tidigare jobbat ombord på en båt som hade en brand ombord så jag är mycket noga med säkerhet när jag jobbar på båt.
Silja line. fräschare båtar. och åker mest med dem.
Nån som åkt med Amorella (vikingLine)
vi ska med den båten på kryssning och jag har bokat en lyx hytt med champagne och annat gott.
Är den båten OK?
Åker man med barn gillar jag Viking bättre, dom har bäst lekrum och underhållning för barnen, särskilt på somrarna!
Vill man äta gott så rekomenderar jag Eckerölinjen, deras smörgåsbord är bättre än både viking och silja :)
Har åkt mycket finne som man är... Silja så klart! Bättre mat, visserligen dyrare, men allt annat ombord överväger. Vikings hytter s t i n k e r rök, trots att dom är rökfria?!??
Puttar på lite....