• amswart

Sugklocka

Hej. Med mitt första barn blev jag igångsatt och efter ganska många timmar fick de använda sugklocka. Det var inte den fina i gummi som man fick se på föräldragruppen utan en hård i stål och det va inte någon rolig upplevelse.

Är det någon mer som har varit med om sugklockan? Har ni fått fler barn? Hur gick det då?

Är verkligen nyfiken då jag (trots att jag bara är i 5:e veckan) redan har börjat tänka på hur det blir den här gången och jag tror jag behöver lite peppning... Har funderat på kejsarsnitt men jag tycker ändå att det va en grym upplevelse att föda "som vanligt" eller hur man ska säga...

Skriv gärna. Kram kram på er alla

• Svar på tråden Sugklocka
  • såsen

Mitt fösta barn tog ut med sugklocka och jag måste nog har varit så himmla trött för jag minns inte någonting från detta
    Och jag har fått flera barn efter detta och ingen av de andra barnen har blivit ut tagna med sug klocka
    Jag har då fött vanligt och utan smärtlindring

Utom sista graviditeten då jag hade tvillingar var av en död och en levande så de vald att snitta mig och de är inget jag gör om kan jag säga

Jag önskar dig lycka till och ha de så bra

• Petra84

hej hej.. min son fick oxå hjälp ut i världen med sugklocka :)... många som vart med om det verkar tycka det är helt okey med sugklocka, men för mig var det nog det värsta jag vart med om.. men sonen mådde iaf bra! huvudsaken det.

kan iof inte hjälpa dig me din fråga eftersom jag bara har 1 barn, men hjälper dig puffa tråden iaf :)

lycka till

• AnnaoLouise

Min första dotter drogs ut med den brutala sugklockan pga att hjärtljuden gick ner. Håller med om att det inte var kul, gjorde ruskigt ont och orsakade en del skador som fick sys på operation.

Jag var lite orolig för sugklocka när jag fick mitt andra barn men den förlossningen var helt annorlunda.

Jag hade sammandragningar i ca 2 timmar sedan gick vattnet och jag fick mycket onda värkar i ca 1 timme, hann inte till sjukhuset utan dotter nr 2 föddes hemma, lite omtumlande men allt gick bra.

Min barnmorska sa att det som regel är mycket enklare att vara omföderska och det kan jag hålla med om. Min andra förlossning skulle jag kunna göra om fast på helst sjukhus då.

Lycka till med din graviditet och förlossning!

• Annan

Min dotter togs också ut med sugklocka, men vad för slags klocka har jag ingen aning om, var rätt medtagen då. Mig klippte de så jag tyckte trots allt inte att sugklockan gjorde det värre. Väntar nu andra barnet (BF 26/8) och är som du nyfiken på hur det blir.

• Trikarn

De försökte med sugklocka på mig med, 4gg, den i metall gjorde så ont att jag trodde jag skulle dö!!  men hon satt fast ändå och det blir snitt slitligen...

• amswart

Tack för alla svar och skönt att det är fler än jag ändå som tyckte att den där j***a sugklockan va mer än obehaglig . Hoppas det går bättre den här gången .

Annan; Lycka till, det är ju snart dags

Såsen; Tack för dina råd och beklagar tvillingen... *kram*

• Ölandstokan

Min första togs med tång inte kul

min tredje fick de ta med sug klocka inte kul det heller men jag sprack nästan inget, endast två stygn

Svar på tråden Sugklocka