• mysmarre73

nötter när man ammar

hur är det med nötter när mn ammar..... ska man inte äta det..

• Svar på tråden nötter när man ammar
  • Panna82

Det ska du väl undvika om du märker att bebis reagerar på det. Annars är det inga problem.

• Birka Blårök

Jag älskar nötter och ammar och det har inte visat sig vara några problem hittils, även jordnötter har varit ok.

• Cinnalinna

jag har provat med olika sorter lite försiktigt och allt har funkat bra hittills, pojken har inte reagerat negativt, så nu äter jag massor med nötter!

• Lola Jämtland

Från slv.se (kostråd för ammande)

"Diverse
    Jordnötter kan du äta när du ammar. Om man inom familjen (föräldrar eller syskon) har allergier kan intag av bland annat jordnötter under amningen leda till att jordnötsprotein överförs med bröstmjölken och det ammande barnet utvecklar allergi mot jordnötter."

• Jalapeno

jordnötter är ingen nöt, den är mer släkt med bönor än nötter och vad jag har fattat är det den enda sak man rekommenderar allergiker att låta bli att äta un der amningsperioden för att det är det enda man har hittat belägg för att det skulle påverka om barnet i framtiden får allergier

oj, lååååång mening

• Dimisi

Jag äter mandel och solroskärnor i mängder. Det funkar bra. Några andra nötter/frön har jag inte provat.

Svar på tråden nötter när man ammar