Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Upptagen

Reflexer

Vad kan man köpa för slags reflexer till barnvagnar? Vad har NI för reflexer på era vagnar? Finns inga insydda på min, så jag måste ut och handla så jag vågar mig ut när det är mörkt!

• Svar på tråden Reflexer
  • Jennie Brunflo

Vi köpte ekerreflexer på en sportaffär till hjulen.

Och så har vi såna där reflexband på korgen. (sån som man kan dra ut så blir de en stel pinne, men de blir en rund grej när man "slår" ihop dom)

Sedan kommer jag nog hänga vanliga reflexer på själva suffletten i vinter. (såna som är ett snöre med en säkerhetsnål på)

• Upptagen

ahh, de med snöre kan man ju sätta på sufletten. Tänkte på nåt mer broschliknande, finns det? Känns som om det kan behövas just på sufletten också.

• Jennie Brunflo

Ja, det finns broschliknande.

Typ stora runda platta med säkerhetsnål på baksidan. De brukar finnas i leksaksaffärer.

• Jennie Brunflo

Glömde skriva att de oftast har en superfrän bild på sig...typ Pokemon eller kanske Flexbert!
    Det vore väl något på vagnen!

• Fido

Har köpt två vanliga klipsreflexer som jag har hängades bak och fram på korgen. Sen fick det bli två spökreflexer från babyland på chassits sidor längst ner. Reflexer ska ju sitta lågt. Har förgäves sökt efter eker-reflexer. Har fått till svar att de inte tillverkas längre. Annars har jag tänkt hitta reflextejp och sätta på chassit. Fiffinurligt med relexbrosch, fast det har inte funnits på leksaksaffärer jag frågat på..

• evita

jag har åxå sökt ekerreflexer... den förklaring jag fått av 2 fd. återförsäljare är att fabriken brann upp/ner och ägaren med den... men har funderat lite... man borde ju kunna ta en gammal telefonsladd (sån där spiral) och måla med reflexfärg eller klistra dit reflexremsor... vad tror ni om det???

• Linsen

Jag tappade hela tiden reflexerna och köpte då reflextejp. Finns i alla möjliga (och omöjliga) färger.
    www.systemtext.se
    Det kan man ju klistra på tex hjul osv.
    Vi har satt svart tejp som "förlängning" av gummit på handtaget - diskret på dagen och väl synlig när det är mörkt!

• Millovina

Lite tips:
    Ekerreflexer har de på Barnens hus. Man viker dem dubbelt runt ekern så att de klistrar sig runt. Där finns även små runda klisterreflexer som man kan sätta på "navkapseln" på hjulet.

Jag har köpt små cykelreflexer (Claes Ohlsson) och satt fast i ekrarna på vår vagn.

Sedan har jag även sett vita reflexer på pins.

Om ni har hängande reflexer, tänk på att de ska hänga i "knähöjd", dvs i höjd med bilens strålkastare. De ska helst också vara så lätta som möjligt så att de spinner runt och reflekterar ordentligt.

• mejram

Ska man ha röda reflexer bakåt och orange åt sidan som på cykel??

Svar på tråden Reflexer