• Marienil

Vita prickar runt bröstvårtorna?

Idag upptäckte jag vita prickar runt bröstvårtorna.....kan man få det i samband med mens? Har aldrig haft det förut...ser nästan ut som finnar och sitter i en fin ring precis runt vårtan + att det svider lite när man nuddar bröstet. Nån som vet? Jag har avslutat en kur med primolut-nor för 4 dagar sen, och min mens borde dyka upp snart...Jag har varit illamående till och från i några dar nu, också ett tecken på mens?

• Svar på tråden Vita prickar runt bröstvårtorna?
  • Beckah82

"Mjölkhålen" kan täppas igen och det blir som små finnar på brösten på bröstvårtan och vårtgården. Det kan komma när som helst och har inte med graviditet att göra.

♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Marienil

Okej, jag undrade bara var det var för något, ser lite roligt ut...Går det över??

• Beckah82
    Marienil skrev 2006-07-13 18:35:29 följande:
    Okej, jag undrade bara var det var för något, ser lite roligt ut...Går det över??
    Hm.. du kan ju klämma ut det men det samlas säkerligen nytt.
    ♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Marienil

Usch...det låter inte skoj. Ja tror jag låter dem vara...

• miss misan

det e talgkörtlarna som kommer till skott när du e torr.. har likadant ser ut som finnar, men klämmer man på dom kommer det bara fler!!

• Marienil

Nja..fast torr är jag knappast aldrig

Jag trodde dem kanske kom innan mens eller så...sen läste jag att det kan va ett grav.symptom med, fast jag är inte gravid.

• maya21

Jag är gravid och har så =) Så det kan visst ha med graviditet att göra =) Här är ett text dom skrivit på en sida om Graviditet:

Körtlarna på vårtgården växer och syns som små rundade, ljusare områden som ofta sticker upp något över ytan.

//Lycka till!!! =)

• Marienil

Hej!
    Jag fick mens idag, efter 6 månader
    Jag är överlycklig!!

Kanske hade prickarna med hormonerna att göra då?

Dem är iaf kvar än, och blir bara mer o mer...*S*

Svar på tråden Vita prickar runt bröstvårtorna?