• naomi1

westie trimmning

vill trimma min westie själv....jag undrar om det finns nån som vet hur man gör..på benen och i ansiktet på hunden ska man rycka päls där också...

• Svar på tråden westie trimmning
  • Noni84

Är hunden från en uppfödare så be dom om att dom kan visa. Eller ring en trimsalong och be dom visa.

Det krävs en teknik att trimma, det är inte bara att plocka som man vill

• FredrikaS

jag kunde trimma när jag var yngre, då vi hade westieuppfödning, men nu vet jag tyvärr inte om jag kommer ihåg den tekniken..

nog bättre att få det visat för en en gång iaf!

• Millan1972

Trimmning är inte svårt men lite jobbigt för fingrarna, händerna. Efter ett tag lär man sig tekninen då e det inte lika jobbigt.
    Det lättaste är att klippa benen med maskin, straxt under låren. Det blir lättare då. Men om hunden är klippt förut så får den en annan päls och kan inte trimmas. Pälsen blir för mjuk då.
    "Puffa håren" lyft håren i ett stadigt grepp (lite i taget) mothårs men drag medhårs.
    Men titta gärna på första gången någon gör det innan du provar själv

• Millan1972

Förlåt missade ansiktet Huvudet klipps, det e lättare.
    Huvud och ansikte.

• Noni84

jag har hört att man inte ska klippa en hund som trimmas om den ska ställas ut.

Var kennelflicka på framgångsrik dansk kennel som föder upp jakthundar av trimras. Hon klippte iofs benen..

• naomi1

Jag har alltså trimmat allt uom benen och huvudet och det gick jätte bra att rycka pälsen, men den där sista putsen är jag osäker på hur jag ska göra. jag har sökt på nätet efter beskrivning hur westisen ska se ut...lånat böcker men ändå inte hittat nån beskrivning.tack för era svar

• naomi1

ska försöka hitta nån som kan visa så ska det nog funka sen...

Svar på tråden westie trimmning