• jguz

Placering av torktummlare

Hejsan,

Vår tvättmaskin gick sönder så vi åkte och köpte en ny...
    Nu visar det sig att vår torktumlare är för stor och tung för vår tvättmaskin och kan inte stå på den.
    Tyvärr har vi inte utrymme i badrummet så att vi kan ha båda på golvet.

Så nu undrar jag....
    Vi har ett rätt så stort förråd/klädkammare, tror ni att det går att ställa torktummlaren där, förrådet är inne i lägenheten mellan vårat vardagsrum och sovrum (alltså inte ett fuktigt uteförråd)
    Det är en kondenstummlare av märket miele... (om det har någon betydelse)Fundersam

Känns lite tråkigt om vi måste köpa en ny torktummlare oxå när vi redan har en som fungerar super bra...
    Att försöka sälja den tror jag inte är någon idé, luckan är lite glapp och den har några år på nacken...

Vad tror ni? Tror ni det skulle funka att ha torktummlaren där?

• Svar på tråden Placering av torktummlare
  • sommar2001

är det en kondenstumlare så går det bra, frånluft blir nog värre. bara det finns lite luft runt tumlaren så..

• jguz
    sommar2001 skrev 2006-07-13 19:58:00 följande:
    är det en kondenstumlare så går det bra, frånluft blir nog värre. bara det finns lite luft runt tumlaren så..

Tack för ditt svar :)

Då bär vi in den där då Skrattande

• Carisma95

Man kan inte ha torktumlaren under tvättmaskinen...? *osäker*

• jguz
    Carisma95 skrev 2006-07-13 20:52:00 följande:
    Man kan inte ha torktumlaren under tvättmaskinen...? *osäker*
    Det tror jag inte är så bra eftersom tvättmaskinen centrifugerar... det skakar ju massor...hehe... men det kanske går?
  • Carisma95

Det går väl att förankra i väggen? Det har vi gjort, men vi har iofs förankrat torktumlaren som står överst.

Svar på tråden Placering av torktummlare