• Dickman

Hur många tänder har era barn som är ca 15 mån?

Tänkte bara fråga då Linnea fortfarande bara har 6 stycken..Kram!

• Svar på tråden Hur många tänder har era barn som är ca 15 mån?
  • valkyrian

oj har inte ens räknat men hon har massor, kanske fattas 5-6 st för att hon skall ha fått alla, 13 när hon va hos tandh, men 4 på g, men det är ju ett tag sen...
    De sa att hon var tidig och därmed kommer tappa dem rätt tidigt

• Dickman

Å herregud vad många!Linnea håller just nu på att få sin 7 och 8 e tand..

• Pyret 85

Min son är 16 månader och har precis fått 2 nya tänder så nu har han 12 tänder. 6 uppe och 6 nere.

//Mamma till världens sötaste Lian
  • Amorella

Linn har fått alla 8 framtänder och 4 kindtänder. Nu är de 4 hörntänderna på väg upp samtidigt. Alltså 12 hela och 4 halva. Det är väldigt många för att vara så liten. Och tyvärr avskyr hon att borsta tänderna.

• MrsJones

Sonen har precis fyllt 16 månader och tand nummer 9 har precis spruckit igenom - första kindtanden. Han hade 8 tänder vid 11 månader, och sen fick han inga fler förrän nu vid 16 månader.

• mariiee

Min dotter är 14månder och har 8st tänder.

• Lady Bling

Hmm, min dotter hade 4 tänder då. Väldans vad alla har massor med tänder! Hon fick 2 tänder när hon var 9 månader och sen dröjde det drygt ett halvår innan nästa två kom. Din son har många tänder jämfört med min dotter. Nu är hon 19 månader gammal och det är två till som är på väg upp sedan ett tag, i underkäken, den ena kikar barta fram lite medan den andra har kommit fram mer. Hon har alltså ungefär 5½ tand vid 19 månaders ålder. Två i överkäken och 3½ i underkäken.

• Lady Bling

Nämen nu sa jag ju fel... Generad Hon hade som jag skrev 4 tänder när hon var 15 månader, men nu har hon 7½ tand vid 19 månader, inte 5½ som jag skrev tidigare... 4 uppe och 3½ nere.

• elvatolv

Fyra uppe och fyra nere. De två senaste där nere kom för bara nån månad sen.

• lilla my2

Wilmas tänder kom sent, nu är hon 13 månader och har tre uppe och två nere. Skönt med tanke på att de får bevara sina "riktiga" längre då i och med att de tappar mjölkisarna senare också.....

• Lila My

fyra uppe och tre nere har min lilla docka!

• Jag o de små

Maja är 14 månader men har bara 2 nere och två på gång uppe...

• Snigel84

8 st. Fyra uppe o Fyra nere

Svar på tråden Hur många tänder har era barn som är ca 15 mån?