• Pippil8

Det här känns verkligen overkligt!

För ganska precis nio år sedan blev jag gravid. Jag fick missfall i vecka 13, fast fostret hade dött långt innan dess. Sedan dess har jag gjort inseminationer, 6 ivf-försök, varit i Finland och fått 11 donerade ägg, fått ägg av två donatorer i sverige. Den senaste och sista donatorn i Sverige hade så fina ägg att vi fick två till frysen. Men inget av de två första blev något. Nu inför det absolut sista försöket såg vi det som något vi bara skulle igenom. Jag har aldrig brytt mig mindre om att ta hand om mig själv och äta rätt osv. Jag har tagit mina mediciner som jag ska men inget mer. Jag har i princip slutat surfa på FL, möjligen kikat in på adoptera-trådarna. Hemutredningen för adoption är i princip klar och vi har just börjat berätta för släkt och vänner att vi ska adoptera.

Förstår ni att det känns helt osannolikt och overkligt att vi nu har testat positivt. Men tre test säger det. Det är väl första gången någonsin som jag inte har testat i förväg heller. Hahaha, det här är ju rent komiskt.

Eftersom jag själv alltid har undrat över andras symtom så kan jag ju berätta att det enda som har skilt sig från alla mina andra gånger så är det att brösten inte har slutat vara ömma (maken hävdar att de alltid gjort det förut) och att jag inte haft huvudvärk som jag brukar ha innan mens. Inget annat. Men å andra sidan - det är ju ingen av oss som tror på att det här kommer fungera heller. Men vi är ändå förvirrat glada och nu ska vi åka och köpa ut mer progynon och progesteron - för det kunde vi ju aldrig tänka oss att vi skulle behöva.

Tror redan maken har frågat det här, men jag gör det oxå - när kan man göra VUL? Finns det något ställe som är öppet där man kan göra det?

Just i dag är det väldigt skönt att FL finns

• Svar på tråden Det här känns verkligen overkligt!
  • Matti2

Förstår att det måste kännas overkligt, och jag rungar i med ett rejält grattis!!

• Matti2

Oj, glömde visst, jag vet inte riktigt när man kan göra VUL, risken är ju att man gör det för tidigt och om man inte ser hjärtat slå så hinner man bli orolig i onödan. Plankan har frågat samma sak i en tråd som hon precis startat, du kan ju kolla vad hon får för svar också...

• Angla

Ja du tänk så det kan gå ... livet är väl förunderbart med alla sina nycker.

VUL kan/bör du göra först framåt vecka 8 innan dess kan man inte se speciellt mycket och det säger väldigt lite. kan tro att du kanske redan har passerat det ... jag har själv knappt varit in FL sista tiden och minns inte när och hur du skulle göra ditt senaste försök. hur som så kan du göra VUL på gynakuten, MVC eller också så lär ju kliniken öppna i början på augusti och dit är det ju ca 3 veckor och är du idag i v.5 dvs nyss testat så stämmer ju det bra.

Angla - med vingar av lycka
  • LimeOliv

Japp, tre veckor efter pos. test brukar kliniken vilja kolla via VUL för att se att embryot sitter där det ska och att hjärtat slår.

Vilken resa ni har varit igenom, ett stort grattis och lycka till!

• Pippil8

Tack för svaren och grattisarna Det känns ungefär lika overkligt i dag. I natt klockan tre när jag fick gå upp och kissa var jag i alla fall väldigt glad över det - ett symtom

Får väl stå ut med väntan till vecka 8, det är ungefär då kliniken öppnar igen, så det passar väl bra.

• Jossi78

Stort Grattis

Johanna Med Sessan v27
  • BEJA

Hej o STORT GRATTIS!
    Jag har i princip gått igenom samma sak som dig. Har testat ivf o "allt möjligt annat" men utan reaultat. Fick för tre år sedan sent missfall..o ja, nu i våras "gav vi upp" hoppet efter sista ivf behandlingen. Men skam den som ger sig..månaden efter lyckades vi på egen hand "bara sådär". Har inte fattat det ännu..o törs knappt glädjas. Oron är stor..men jag/vi försöker ta en dag i taget.

LYCKA TILL!

• Maddelicious

grattttttttttttis!!! :-d

• Skakis
    ~*~*~*~***G*R*A*T*T*I*S***~*~*~*~
    Det är som det är, och det lär det fortsätta med.
  • Pippil8

Tack igen Lite lugnare nu efter två dagars småblödningar och ett besök på gynakuten... Men för säkerhets skull ska vi göra nytt gravtest i morgon... Vaddå hispig?!

Svar på tråden Det här känns verkligen overkligt!