• Celice

Kombinera arbetsrum med barnrum?

Nyss köpt en 3:a, då vi köpte den innan barnet kröp in i magen så får vi lov att kombinera arbetsrum o barnrum, rummet är ca 13kvm utan dörr.
    Så de är inte det bästa förutsättningarna.
    Några smarta tips på hur man kan lösa detta på ett bra sätt?

• Svar på tråden Kombinera arbetsrum med barnrum?
  • firhilwen

Gör en arbetshörna i vardagsrummet istället, bebisar tar ganska stor plats även om de är små...

• Celice

Funderade annars om man kunde ha en rumsavdelare...så de blir lite som två rum, fast de kanske ser trångt ut i ett sånt litet rum?

• beebislängtan

Vi har kombinerat kontor/barnrum, fungerar alldeles utmärkt! Det är i första hand ett barnrum, med leksaker,barngardiner, barnmatta, säng, skötbord osv osv.
    Så har vi ett litet skrivbord med datan på i ett hörn. Köpte en sån där vikbar rumsavdelare på Rusta som vi har så att man inte ser skrivbordet direkt man kommer in i dörren.
    Haft så sen sonen fick eget rum när han va 6 månader. Nu e han 11 månader. Han blir inte störd kvällstid heller när man sitter här o knappar

• Bill

Kan ju bara berätta att min son som snart är två år inte leker i sitt rum. Han leker i vardagsrummet.

Däremot funderar jag på om jag skulle vilja ha min tvååring i samma rum som viktiga saker som finns i ett arbetsrum. Svaret är NEJ!

• Celice

Vi har inga viktiga saker i vårt arbetsrum,bara datorn...och den är nog svår att ha i sönder....får man hoppas!
    Vikbar rumsavdelare är ju lösningen! Tack för tipset!

• Bill

Celice: En tvååring klarar av det mesta och datorer är nog bland det mest frestande de kan få tag i! ;) Min son hittade min allra kärastes dator under soffan och hann göra både det ena och det andra innan vi upptäckte honom och han satt ändå i vardagsrummet!

• Liindaa

Såg på ett inredningsprogram för länge sedan, där sa dom att datorn och barnen inte skulle vara i samma rum.

Strålningen..!!

Värt att tänka på.

• Celice

Sant,samma sak som att vi själva inte ska ha datorn i vårt sovrum...får väl stuva in den i nån hörna då. Men vikbar rumsavdelare kan man ju ha ändå,, så slipper man se det!

Svar på tråden Kombinera arbetsrum med barnrum?