Veronika, nej jag har aldrig sett en 6 åring crowla på ett bra å säkert sätt, mer än just hålla sig på ytan å ta sig fram å vatten skvättar överallt... tror mig faktiskt inte sett en 8 åring som kan fjäril någorlunda bra heller så att man kan säga att barnet verkligen kan, utan då att den tränar på det, vilket man naturligtvis kan göra även på tävlingar när man tävlar i dessa åldrar.. men jag har defenitivt aldrig hört att någon simskola skulle lära ut fjäril aktivt till så små barn!
Däremot lär sig barnen bröst å ryggsim så att de kan utföra detta på ett korekt fint å säkert sätt..
Naturligtvis finns det ändå många som kan så mycket mer, jag tänker bara generellt på simskolor /skolornas simundervisning osv..-då tråden handlade om när man försöker lära sig att simma-
Dina barn är ju jätte duktiga!
Min egen 6 åring kan inte nått simsätt ens någorlunda, utan just hålla sig ovanför vattenytan
men de kunde heller ingen annan i hennes 6 års gruppen i skolan under hösten, nu under våren lärde sig en del av de äldre (som fyllt/fyllde 7 i våras) helt ok bröstsim.