• Ladyn

Vatten farligt.....???

Hmm, kanske lite konstig rubrik, m visste ej vad jag skulle skriva . Det är så att vi här i mitt område har fått otjänligt vatten, dvs att man Måste koka vattnet innan man får dricka det. Till saken hör att jag o många m mig varit lite dåliga i magen över helgen ( innan vi blivit informerade ang vattnet ). Nu är det ju iofs redan försent, skadan redan skedd, men tror ni att det kan vara farligt för mitt lilla barn i magen??? Man blir ju lite orolig...någon som vet eller tror nåt? Är i v 22.
    *kram*

• Svar på tråden Vatten farligt.....???
  • Babette

Tycker att du ska ta upp det med din BM!!! Prata med henne, kanske de kan kolla upp lille bebben i alla fall, så att den mår bra =)

Lycka Till // kram bett

• JsN

Är du bättre i magen?
    VArför är vattnet otjänligt?
    Vem har rekomenderat kokning?

• Ladyn

JsN:

Ja, jag har blivit bättre i magen nu, då jag slutade dricka vattnet direkt när jag fick reda på att det är otjänligt. Varför det är otjänligt är för att kommunen kommit fram till att det finns E-coli samt koliforma bakterier i vattnet , som kan ge tex magont el diarre´. Det är oxå kommunen som uppmanar oss att koka vattnet innan det dricks, så att bakterierna dör!

Ringde BM, o hon "trodde" inte att det var någon fara, hon menade på att isåfall är det ju redan försent, o att många andra blivande mammor i närheten oxå drabbats.....Precis vad man ville höra...skulle inte tro det!!!

• JsN

Viss skillnad på vem inom kommunen som rekomenderar... *ler* Spelar ingen roll.

E-coli och koliforma bakterier är indikatorbakterier på att det kan finnas något i vattnet som ej bör finnas där. E-coli och koliforma bakterier finns naturligt i tarmen och avföringen på alla däggdjur, även människan. Så själva e-colin kan man bli dålig i magen av men om man i övrigt inte blir sjuk och tillfrisknar snabbt från diarreen så skall det inte vara någon fara.

Troligtvis har de hittat och åtgärdat felet och håller nu på att säkerställa att påverkan är borta ur ledningssystemet.

• Soffie

När jag va gravid 1 gången flyttade vi till ett annat hus. Där var vattnet grusigt ibland grumligt. Innan jag märkte det drack ju jag av det..
    De informerade inte oss utan bara på det stora bruket här!!! precis som alla jobbar där??? Hel dumt.
    Vi fick veta av grannar att de stänger av vattnet rensar mm. När vattnet var av fick vi inget vatten, bara bruket fick en egen stor tank!!! blir så arg!!!!!

Svar på tråden Vatten farligt.....???