• monkan31

åkrädd hund

Har en bichon frise som är 7 år, han har plötsligt börjat uppföra sej mycket konstigt när vi åker bil. Han skakar flämtar och är mycket orolig. Tidigare så låg han lungt och stilla i bagaget men de här konstiga kom nångång i våras. Vet inte va vi ska göra de verkar ju som att han har blivit åkrädd,är de nån som har nått tips???

• Svar på tråden åkrädd hund
  • Carisma95

Var det i samband med något? Veterinärbesök? Lång bilresa? Varmt (har ni AC i bilen)?

• monkan31

De enda jag kan tänka mej de var vid ett tillfälle när vi var på väg till min svärmor, hon bor ca 4 mil från oss, då höll jag och övriga i familjen på att "busa" i bilen, vi skrattade, tjoade och då började han att gnälla och vara orolig i bagaget. Om han då blev rädd och trodde att nått höll på att hända,eller??? Vi har AC i bilen och han har alltid en vattenskål i bagaget.

• Bobbylina

jag tror han ska sitta i framsätet, han låter åksjuk! min 9 åriga golden blir så, han får sitta i framsätet, antingen på sätet eller mellan benen på govet!

• monkan31

Efter att han började vara så här orolig så har vi han i framsätet, men han är lika orolig där, han klättrar på oss,hoppar ner på golvet försöker sätta sej bakom sonens bilstol försöker gräva sej till bagaget.
    Om han nu är åksjuk är de nått dom kan börja bli efter 7 år??

• Zaria

Ni som låter hundarna sitta fram,vad tror ni händer med dem vid en krock?

• monkan31

Precis de är de jag och min man har pratat om, vi kan inte låta hunden sitta fram. De är därför jag söker tips om hur vi ska lösa detta hundproblem som vi faktiskt har.

• Nalle Puh73

Tror det finns åksjukepiller till djur. Kolla med veterinären. Ha dom i framsätet är livsfarligt. Skulle inte komma på tanken att inte använda hundbur, både för hunden och våran säkerhet.

• Skogsjäntan

Veterinären kommer förmodligen skriva ut lergigan, samma som gravida får mot illamående. Fungerade skitbra på vår åksjuka vovve. Det är ju dessutom lugnande om vovven nu är stressad.

• lena ekman

Ge åksjukepiller och ta bara med honom på korta stunder, till roliga ställen. Sen vet jag inte hur ni har stereon i bilen. Min hund har på ålderns höst fått nedsatt hörsel och har blivit jättekänslig för vissa ljud från högtalaren. Kan vara värt att testa utan musik i bilen om nu brukar spela.

• lena ekman

Finns receptfria åksjukepiller som man kan ge djur. Gå på apoteket och fråga.

Svar på tråden åkrädd hund