• NiliS

Någon som ska plugga till/är röntgensköterska???

Hej hej på alla!!

Det är så här att jag bestämde mig för cirka 2 år sedan att jag ville bli röntgensköterska, och efter att ha kämpat för det i cirka 2 år nu, så verkar det som om jag har en chans att komma in på universitet. Men jag vill ju inte flytta :( Jag vill ju...men det känns hemskt att lämna familjen och alla kompisar. HElt ensam i en okänd stad...tanken känns lite skrämmande faktiskt :)
    Är det någon mer som ska läsa till det, eller redan är röntgensköterska. Vad tycker ni? trivs ni?

Kramar!

• Svar på tråden Någon som ska plugga till/är röntgensköterska???
  • janne j

Var i landet bor du, jag har för mig att vissa universitet har utbildningen på distans, då träffas man en eller ett par gånger per läsperiod på skolan men sköter resten hemifrån. Med lite tur kanske nån skola i din närhet har utbildningen på distans.

• janne j

På vilken skola är du antagen förresten?

• NiliS

Jo jag har kollat upp detta med distans men det finns inte. Jag har väl störst chans att komma in på Örebro verkar det som, men jag vill helst till Växjö eller Jönköping. Får se hur det blir, men jag vill ju absolut läsa vidare.
    Är det någon som vet förresten hur många reservplatser man kan tacka ja till??

• janne j

Luleå universitet kommer att anordna röntgensjuksköterskeutbildningen på distans med början vårterminen 07 fast det var kanske lite väl långt norrut för din smak:

ugglan.adm.ltu.se/lista_specifikt_program.php

Du kan väl tacka ja till alla reservplatser då man automatiskt stryks från de utbildningar som man har längre ner på listan om man blir antagen på en utblidning som man t.ex. har som förstahandsval

• annabellas

Hej! Ja jag kom in på röntgenssk nu till hösten och ska börja. Inga fler?

• NiliS

annabellas:

Vart ska du börja plugga någonstans? Så glad för din skull :) Själv hoppas man på att komma in i Jönköping eller Växjö.

• NiliS

janne J:

Ja du, Luleå är nog för långt bort, blir nog svårt fastän det är distans :) Men tack för tipset

• annabellas

Tack! Jag ska börja på KI, huddinge.

• NiliS

annabellas:

KI...låter bra :)

• sakoline

Får man fråga varför ni söker just röntgensjuksköterska och inte vanlig SSK-utbildning?

Svar på tråden Någon som ska plugga till/är röntgensköterska???