Får man inte resa i 1:a klass med barn på tåget?
Det går nämligen inte att boka en förstaklassbiljett när jag lagt till ett barn... Bara en ensam vuxen. Nån som vet om det är för att man inte får resa med barn i första klass?
Det går nämligen inte att boka en förstaklassbiljett när jag lagt till ett barn... Bara en ensam vuxen. Nån som vet om det är för att man inte får resa med barn i första klass?
vore väl väldigt lustigt att inte få det .. rika ungar finns det ju
Det var någon som hävdade i en tråd här att man inte får det (och det hela slutade i en ganska hetsig diskussion ). Men jag tror jag har sett motsatsen någonstans. Ska kika runt!
Hur gammalt är barnet?
14 månader. Skiljer 50 spänn mellan 1:a och 2:a klassbiljett så jag tyckte att det kunde vi kosta på oss i vår lilla rika familj...
om inte ungar får finnas på första klass borde heller inte folk med mobiler eller tjejer som har parfym på sig INTE åka första klass .. inte heller rökare , dom röker ju innan tåget , och det luktar ju ..
Vore mkt vänligt om du ville kolla Amorella (vad gjorde man utan familjeliv?)
Jag tror snarare det beror på att det inte finns mer än en ledig plats i kupén...
men måste man ha biljett för en 14 månaders ?
Okej, men då kan h*n ju sitta i knäet. Jag antar ni ville ha en egen plats, eller? Det jag hittade var detta (från SJ:s hemsida):
"Du som reser på vuxenbiljett kan ta med dig max två barn som inte fyllt 16 år på tågen. Är du student eller under 26 år kan du ta med dig max två barn som inte fyllt 6 år. Från och med 1 september 2005 gäller familjeerbjudandet endast i 2 klass på dagtåg och på Nattåg i Säng 2, Säng 3 samt Bädd."
Familjeerbjudandet är ju när man bara betalar bokningsavgiften för barnet. Så då lär ni få betala för en extra vuxenbiljett om barnet ska ha egen plats.
Nå? Blev det något klarare?
Åker ofta x2000 med barn. Har aldrig testat att boka förstaklass - men det vore ju diskriminering om det inte gick att boka barnbiljett där!
Sigges biljett kostar alltid 20 pix på x2000. då får hon egen plats. Jätteskönt!