Hjälper avslappning mot ofrivillig barnlöshet?
Med anledning av denna tråden www.familjeliv.se/Forum-5-172/m10830803.html så undrar jag om det ligger någon skillnad i vilka som tror att avslappning hjälper mot ofrivillig barnlöshet.
Med anledning av denna tråden www.familjeliv.se/Forum-5-172/m10830803.html så undrar jag om det ligger någon skillnad i vilka som tror att avslappning hjälper mot ofrivillig barnlöshet.
NEJ!
nej...inte om det menas med avslppning tip avslppnings övningar och sånt men ja om det är så att det menas..ta en paus från att försöka och njuta av sitt nuvarande liv och inte tänka på bebisar så fort mna börja närma sig sex!
Nej.
I vissa fall - ja, i de flesta fall - nej!
jag tror att avslappning kan hjälpa, men endast i viss grad.
Jag tror att om man är för koncentrerad på bebisverkstaden så kan detta spärra hjärnan och hela kroppen. Detta är ju då förutsatt att man inte har något fysiskt fel.
Sen så tror jag att ju mer avslappnad man är destå mer mottaglig är kroppen för en graviditet och då är detta oavsett om man skaffar naturlig väg eller via IVF eller annat.
Jag tror inte att enbart avslappning hjälper garanterat, men det kan nog hjälpa till.
Detta tror jag är vårt problem, att jag har koncentrerat mig lite för mycket på bebisverkstaden
Nä, det tror jag inte ett skvatt på!!
Lady Namárië har en rolig, men tänkvärd blogg ang att slappna av.. http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-3/b3216.html
Jag har blivit gravid båda gångerna när jag gett upp och "struntat" i hur det går och tänkt på annat. Så jag tror absolut att man lättare blir gravid om man slappnar av och inte koncentrerar sig så mycket på bebisverkstaden!
Zombra79: Läste precis Lady Namárië's blogg Verkligen SÅ bra
Fick själv kommentaren " jag tror att det funkar om du bara slappnar av" under tiden vi gick och gjorde provrörsförsök....precis den kommentaren man vill ha då
Nej, absolut inte, och det är ett hån mot ofrivilliga barnlösa att säga åt dem att "sluta tänk så går det!".
Alt. nr 3