vad tjänar en brevbärare?
jag undrar vad man tjänar som brevbärare på citymail och posten?
jag undrar vad man tjänar som brevbärare på citymail och posten?
Ca 16-17.000 Se www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,310239,00.html
det var en bra tråd tack me 1
fler som har något att säga (hoppas, hoppas)
Jag jobbar som brevbärare! Jag har bara ett vick på 50% så jag får 7675 före skatt.. Som tur är så stämplar jag resten!
Så jobbar man heltid blir det väl 7675 x 2 = 15350..
Har dock fyllt 24, samt jobbat där i 1 år, nyligen så jag ska tydligen få löneförhöjning då..
Du kan kolla här oxå.. www.scb.se/templates/Lönedatabasen/Lonedatabasen_infobox.asp?id=50918&yid=415&Yrke=brevbärare
Kan tillägga att jag jobbar som riktig brevbärare på Posten AB.
jag är 24 år. blev "tillsvidareanställd" (fast alltså) september -01. idag har jag en lön på 17600. jobbar i kungsbacka. har även jobbat i gbg.
SHT
Jobbar du på Posten AB eller Citymail? OM du jobbar på Posten; stämmer det att man blir fast först då man jobbat heltid i 3 år...? Tycker det är så himla lång tid...
Oj det var länge:-0
på Citymail är det 6 mån tror jag jag läste det på hemsidan ?!är inte 100 på det
Tessou det kan jag inte tänka mig att du blir fast anställd efter 3 år. Jag jobbar på en postterminal och jag blev fast anställd efter 6 månader.
Jo, jag har sett att man blir fast på Citymail efter 6 månaders provanställning. Får hoppas att de inte spelar någon roll på Posten AB, om man jobbat heltid eller deltid i 3 år..
For ever
Är det hos Posten AB du jobbar? För det är 3 år, har frågat jobbarkompisarna.. Har jobbat där 1 år o 1 månad
nu... Tycker de borde sagt måt isåfall...