• Elsans

Ole Henriksen eller Exuviance. Någon som har provat?

Jag funderar på vilken av dessa serier jag ska köpa och undrar nu om det är någon som har provat någon av dessa. Positivt? negativt?

Jag kan tillägga att jag har fet och pren hy men mkt pormaksar, stora porer och finnar.

• Svar på tråden Ole Henriksen eller Exuviance. Någon som har provat?
  • österlentösen

Exuviance har kanon bra produkter tycker jag! Har däremot aldrig provat Ole Henriksen.
    Hade själv problem med oren hy ett tag och använde mig då av exuviance och min hy blev bra inom kort tid.

• Elsans

Det låter bra. JAg funderar på ett start-kit från någon av dem men vet inte vilken jag ska välja. Blir nog bäst om jag bara tar ett och sen testar det andra om det inte fungerar. Usch, svårt!

• Superba Supernovan

Jag använder Ole Henriksen och är jättenöjd! Har också oren hy med stora porer, mycket pormaskar och finnar i vanliga fall men efter fyra månader med Ole så är porerna mindre och och jag får mindre finnar, även om de fortfarande poppar upp en gång i månaden (hormonstyrt, antar jag). Förut hade jag jämt finnar.

Rekomenderas av mig i alla fall

• Minialp

Jag använder Exuviance, har dock inte nattkärmen, men jag är inte speciellt nöjd med det. Tycker inte att mina problem blivit mkt bättre. Visst har det blivit bättre, men det blev ju bättre när jag använde billigare saker från apoteket också! Men nu ble vjag lite fundersam på om man kanske ska testa Ole då!? Eller tror ni att jag kanske inte märker så mkt eftersom jag bara kör med dagkrämen..?

• Pokergirl

MD formúlations har ju också en serie för oren hud, där finns ett prisvärt startkit.

• Elsans

superba supernovan: Det låter ju superbra! jag börjar misstänka att mina problem också är hormonstyrda, fast hela tiden då, och hoppas på att det ska bli bättre av att jag har bytt från p-stav till p-piller också.

minialp: jag har använt tex vichy från apoteket (massa andra märken också dermalogica, terraproline och rosenserien= skräp!) och av den blev det mkt bättre i början, de stora ömma finnarna försvann men inte pormaskarna, men aldrig riktigt bra och nu har det börjat bli sämre igen. Antingen om det är så att du behöver dagcremen också eller om det är så att Exuviance inte passar för dig kan man ju aldrig veta. Däeför tänkte jag mig ett start-kit. Så märker jag om det är just märket som inte passar.

pokergirl: hmm, det verkar vara något tillägg till andra produkter. eller fattar jag fel? tror att jag startar med någon av de andra men tack för tipset!

• Minialp

Lusan1: Ja ett startkit kan nog vara bra att börja med. När jag köpte mitt set så tog jag det stora med en gång eftersom hon som sålde det itll mig sa att startkittet var mest för att kolla om man trivdes med dofterna & se så att man inte fick några utslag av krämerna. Hon menade nämligen oxå att startkittet inte varade såpass länge att man skulle hinna märka förbättring, men nu efter 6 månader så tycker jag att jag borde märka av mer förändring än vad jag gjort. Så för min del blir det nog dags att testa något nytt!

Vart kan man köpa Ole Henriksen?

• Elsans

Jag bstämde mig för ett OH-kit och jag beställde det precis från hudoteket.se men där är det dyrt jämfört med andra sidor. Tex essentialdayspa.com är mkt billigare men jag var för lat för att hålla på. Kan ju dessutom fastan i tullen men det är ändå billigare, så om jag är nöjd beställer jag nog därifrån. Om du bor i sthlm finns det på NK och då kan du nog få hjälp med vad du ska ha. Jag chansade lite med startkitet nu, kan ju bli fel. Jag tog det för fet hy men jag är orolig att det ska vara för starkt.

Startkitet är ganska stora, mkt därför jag valde OH, 50ml rengöring och 60ml ansiktsvatten jämfört med 15ml i exuviance.

• Elsans

Låter som att det är dax att byta! borde ju visa bra förändring efter 6månader tycker jag! jag kan ju rapportera här hur det går med OH, kitet borde komma på onsdag eller torsdag eller så.

• Minialp

Gör gärna det! Måste ju som sagt testa något nytt ändå, sen är det väl så att det funkar olika på olika människor! Men det va ju bra att det va rätt stora förpackningar i startkittet då!

Svar på tråden Ole Henriksen eller Exuviance. Någon som har provat?