• Mamma1981

Naturigt rödhårig. Hur kan man färga??

Nu är det så att jag har lovat min systerdotter att jag ska färga håret på henne. Hon är naturligt rödhårig och hennes mamma har sagt att om man tex blonderar sig så kan man då bli grönhårig. Vad jag tror så är det ingen fara med det nu men jag tänkte om nån vet hur det ligger till??
    jag vill ju inte att hon ska bli grönhårig.

• Svar på tråden Naturigt rödhårig. Hur kan man färga??
  • mammutten81

Ja, om man bleker håret på en med rött hår så kan det faktiskt bli skiftningar till grönt.
    Eller helt oranget.

• Mamma1981

Hmm det var ju inte alls det jag hoppades på till svar *s* Jag hoppades att det bara var en myt eller att färgerna idag var bättre.

• mammutten81

Men det beror helt på pigmenten, så testa på en hårslinga först.
    Det är inte alltid det blir så.
    Men risken att det inte blir så bra finns ju alltidnär det gäller just blekningar.
    Men prova, köp silverschampo om det blir oranget.

• Mamma1981

Var kan man köpa det?? Heter det silverschampo??

• Else

Min sambos dotter är väldigt rödhårig. Hon bestämde sig för att blondera sig. Som tur är, är hon rätt envis. Efter 5 blonderingar blev det ganska blont, och sen silverschampoo. Du kan ivartfall köpa det hos frisörer, även om det nog är dyrare där.

• Den där Linn

Naturligt röda pigment är ofta jäättttesvåra att arbeta med. Kallas "glashår" då själva strået är rätt "stelt" och även rätt svåra att forma/styla!
    Inte mycket som biter på "glashår", tyvärr...
    Däremot inte sagt att alla naturliga rådhåriga har sådan hår, det kan funka superbra på vissa. Förövrigt är de flesta röda pigment svåra att bleka!

• mammutten81

silvershampo finns hos frisöerna, kostar mellan 90-160:-

• Lindha79

Min kusin har väldigt rött hår. Hon kan inte färga det alls. Färgen "fastnar" inte på henne.

♥mamma till Emmie, Hampus och bebben♥
Svar på tråden Naturigt rödhårig. Hur kan man färga??