• tintin2

skillnad på amningsinlägg och värmeinläg??

jag vet inget alls om amning... har lite frågor.

vad är skillnaden mellan amningsinlägg och värmeinlägg?
    måste man ha båda??
    hur använder man dom ?? har man amningsinlägg jämt??

• Svar på tråden skillnad på amningsinlägg och värmeinläg??
  • itchie

amningsinlägg har man för att suga upp den mjölk som läcker mellan amningarna. alla behöver inte ha det, det beror på om man läcker eller inte. värmeinlägg använder man för att förhindra att brösten blir kalla med t ex mjölkstockning som följd, så det kan man ju välja om man vill ha. man kan kombinera dessa båda om man vill ha båda effekterna, själv använder jag bara amningsinlägg (dygnet runt, ja) eftersom det blir så fina blöta fläckar på tröjorna annars :)

• tintin2

så under vinterhalvåret kanske det är bäst att ha värmeinlägg också då lr ??

• Vero

Jag använde värmeinläggen innan Isak föddes faktiskt, jag frös nåt otroligt om brösten efter att vi badat när jag var i 9:de (10:de) månaden, sedan han föddes har de inte behövts, men vem vet när det börjar bli kallt? Däremot har jag amningsinlägg dygnet runt för jag läcker som ett såll!

• Marlene

I början använde jag amningsinlägg för då läckte jag lite och jag köpte så stort värmeinlägg som är använd typ 2 gånger eller nått. Jag har än aldrig åkt på nån mjölkstockning fast jag går med öppen jacka mitt i vintern.

Svar på tråden skillnad på amningsinlägg och värmeinläg??