• BEJA

vul i 6:e veckan...

Jag har efter 3 års kämpan äntligen fått ett + på gravtest. Ringde omg till kk o ska i morgon måndag få komma på tidigt ul. Enligt min beräkning så bör jag vara i 6:e veckan. Blev först glad att få en tid så tidigt..men är nu bara orolig att det ej kommer att synas ngt. Någon annan som gjort vul så tidigt o fått bekräftat att ni var gravid??

• Svar på tråden vul i 6:e veckan...
  • nerja99

GRATTIS!!!

gjorde ett vul i v 8, man såg inte så mycket men det syntes iaf!!

lycka till!!!

Vi ska få en pojkbebis
  • HannaAugustsson

Gjorde vul i v4-5 det syntes men inte mkt.. (gjorde vul pga av en cysta som vred sig)

Grattis iallafall!

• Pippil8

Skrev i en annan tråd, men skriver här oxå. Var på gynakuten i dag och är i vecka 5+0. Doktorn sa att det är svårt att se något så här tidigt. Men hon kunde direkt se på VUL att hinnsäcken var av "rätt" storlek och att där fanns en liten vit prick - som jag antar är embryot. Efter en bra stunds tittande sa hon också att hon såg att den pulserade och det var någon sorts litet pytte-hjärta som slog. Det var nog mer en antydan till pulserande och hon sa att om ca en vecka eller två ser man bättre.

Så precis som andra har skrivit här så ser man ju bättre om ett tag, men du kan i alla fall få veta att hinnsäcken är ok att det är en liten prick i den.
    Lycka till och rapportera gärna hur det går!

• EHel

Hej!
    Vi gjorde VUL efter IVF, i vad som vi beräknat var v.6+0. Vi såg en hinnsäck, och efter mycket letande hittade läkaren även hjärtat som slog. Syntes mycket väl när han väl hittade det!
    Lycka till!

• skogsbär

Gjorde första vul i 5+2 och det var liksom bara en prick på skärmen i vecka 6+2 fick jag se hjärtat

• Adam2007

Vi gjorde VUL i vecka 8. Och vi såg en liten "klump" där. Sen fick vi se när hjärtat slog på våran bebbe.
    Så jag tror att man kan se en del i vecka 6 också.

Doktorn såg vart huvudet var när vi var där v. 8.

Lycka till!

• Tessan71

Jag gjorde oxå ett VUL i v. 7. Såg inte mycket, men det var ändå något där (som förvisso likagärna då kunde blivit en groda eller vad som). Och jag vet att det var en skön känsla att se något där fast man inte såg att det skulle bli den underbara kille som jag nu har.

Gjorde även ett VUL i v.12 på läkarbesöket på MVC. Och då kan man verkligen se vad det är. Fast det var inte lätt att hinna med för det snurrade och levde väldigt bra där inne.

Lycka till!!!!

• Hatter

Jag gjorde VUL i vecka 3-4 och de hittade minsann den lilla rackaren! Bara en pytteliten svar prick...och jag fick göra två VUL innan de hittade den. Anledningen till att jag fick VUL så tidigt var för att enligt "första dagen i senaste mensen" så borde jag ha varit i vecka 7, så de var oroliga att det var utomhavandeskap eftersom de inte hittade något vid första VUL.

Svar på tråden vul i 6:e veckan...