• Blåkråka

Spålinjernas vara eller inte vara!

För och nackdelar med spålinje, och nu vill jag ha en livlig tråd med en himla massa åsikter!

Både för och emot åsikter

• Svar på tråden Spålinjernas vara eller inte vara!
  • Blåkråka

Ja, kåstar 20kr/min.

• Hella77

En nackdel är väl just priset.
    Ska man hjälpa folk genom att spå, så ska man se till att ALLA kan ha råd att få den hjälpen tycker jag.

Var rädd om varandra
  • marina81

Håller med Hella..de tar ut väldigt höga priser, och man vet egentligen inte vad man får heller.

• marina81

blåkråka

Om man inte tar ut skyhöga priser så gör man oftast det för att man vill hjälpa, inte för att man vill tjäna pengar. Jag kan spå gratis ibland, eftersom jag först o främst vill hjälpa, inte tjäna en massa pengar. De som vill ha "gåvor" måste räkna med att inte alltid få nåt, eller?

• Blåkråka

Det är inte för spådommen man ger gåva utan att, få något i gengäld för den tid man har lagt ner på denne främling. Vänner, vänners vänner mm brukar man ju inte enns räkna med att få någon gåva av. men Fullkomliga främlingar vilka inte värdesätter enns tid och "prestation" finner jag som mindre trevligt beteende, som att oooh, jag har inte råd att ringa spålinje, jag är sååå fattig men i behov av spådom, men att inte enns finna råd med en hundralapp som gåva för det som skulle ha kåstat dem ca 600kr på linje, är bara för dålig stil.

Och hjälp? Det låter illa eftersom ska den som spår bli en vägvisare? Jojo, i viss mån ändå. Men de vilka titulerar det som hjälp är lite fel ute och skulle behöva att bygga upp sin självförtrående istället i sina livsval.

De vilka jobbar på linje tjänar inte storkovan, utan de är i regel personer som VERKLIGEN vill hjälpa och de får ungefär en 100 sen dras av skatt på den hundringen och ringaren betalar 600kr (räknat på en 30 minuters samtal).

Så nej, tro inte att alla linjearbetare är vampar med dollar tecken i ögonen

• BadSector

Någon som sett vad som står på kvittot?
    I reklamen är de noga med formuleringar och använder ord som "så ger vi dig svar" etc, inte "så berättar vi hur framtiden blir", vilket jag antar är för att undvika fällning av KO eller Marknadsdomstolen.

Någon som provat och fått "Fakta om framtiden"/"Samtal med död släkting" eller liknande på räkningen?

Svar på tråden Spålinjernas vara eller inte vara!